Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

DETTE var en bra episode!
Mon tro om TheFemaleWatchcollector har erfaring bak mikrofonen?

God jul, gutter!

X2

Dette var potensielt den beste episoden så langt, både når det gjelder behagelig stemmebruk, tempo og intensitet. Jeg vil dog gi et lite kritisk innspill; prøv å unngå å snakke i munnen på hverandre gutter. Marie sin historiefortelling og formidlingsevne var virkelig en nytelse. Jeg håper vi får mer av dette i fremtiden, mens de mer tabloide innslagene godt kan tones ned litt.
 
  • Liker
Reaksjoner: TommyErwin
klokkelandsalget-fakewatchbusta-2.jpg


Klokkelandslaget tar ikke ferie helt ennå, og klinker til med Fakewatchbusta i studio!

 
klokkelandsalget-fakewatchbusta-2.jpg


Klokkelandslaget tar ikke ferie helt ennå, og klinker til med Fakewatchbusta i studio!


Dette var absolutt en imponerende episode hva angår historiefortelling. Den dyktige balansen mellom å la intervjuobjektet uttrykke seg fritt, uten forstyrrelser, er en oppgave som kontinuerlig finpusses. Andreas, vår kjære samler og klokkepersonlighet, viser seg å være særdeles interessant; jeg ser med stor forventning frem til mer innsikt i hans verden.
Terningkast 5
 
Kapteinens logg:

Det er nå 44 dager siden vi så vind i seilene. Mannskapet har beveget seg gjennom skrittene for å akseptere tørken, vi har nå forsonet oss med at den som venter på noe godt - venter ikke forgjeves.

Men dere kan godt gi oss en eta? :p
 
  • Liker
Reaksjoner: pistasjkis
Her er'n! Foreløpig siste episode av Klokkelandslaget for nå - lytt for mer info :)
 
Her er'n! Foreløpig siste episode av Klokkelandslaget for nå - lytt for mer info :)
Fin episode! ...og nesten litt vemodig. Kommer til å savne ukentlige oppdateringer fra dere.
Godt levert!

Spennende at @Jon Henrik vil utvikle Tidsonen videre, det lover bra!
Gleder meg til nye videoer og lignende. Synes Jørgen sin om Seamaster nå nylig var veldig bra :)
 
Takk for fin episode. :)

Rart
CHF50 for én dag og CHF160 for tre dager? Artig konsept, at man betaler mer for tre dager enn prisen for en dag x 3.

Bra
Produktpresentasjon for "sivilister".

Sykdomstegn
"Skulle ønske vi kunne gjøre det samme som RM". Om noen få år kan det jo være slik at de ser på sin avvisning av "sivilister" litt annerledes, da det er disse kundene de faktisk lever av og ikke journalister.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Takk for fin episode. :)

Rart
CHF50 for én dag og CHF160 for tre dager? Artig konsept, at man betaler mer for tre dager enn prisen for en dag x 3.

Bra
Produktpresentasjon for "sivilister".

Sykdomstegn
"Skulle ønske vi kunne gjøre det samme som RM". Om noen få år kan det jo være slik at de ser på sin avvisning av "sivilister" litt annerledes, da det er disse kundene de faktisk lever av og ikke journalister.

Det er ikke lik pris for dagene. Så man sparer 30 sveitserfranc med tredagers-pass :)

Sykdomstegn – skjønner tankegangen men er ikke enig.

Utstillerne jobber ekstremt hardt, og det de gjør på messegulvet er jo bare halve arbeidet (planlegging, opprigg, nedrigg osv.).

Når formatet alltid har vært rettet mot forhandlere, distributører, VIP-kunder og presse, så har forståelse for at man ikke er superpositive for å holde det gående i 3-4 dager til, med et helt annet opplegg. Ikke tror jeg heller at de klarer å yte den kundeservicen de ønsker, når folk er slitne.

Og selv om de ikke er så happy for å måtte delta på "klokkefestival" nå, så betyr jo ikke det at de ikke ønsker å møte sluttkundene med åpne armer ved andre anledninger og arrangementer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Timely og Loevhagen
Fin episode! ...og nesten litt vemodig. Kommer til å savne ukentlige oppdateringer fra dere.
Godt levert!

Spennende at @Jon Henrik vil utvikle Tidsonen videre, det lover bra!
Gleder meg til nye videoer og lignende. Synes Jørgen sin om Seamaster nå nylig var veldig bra :)

Takk for hyggelig feedback!

Ideen er at det gradvis skal bli mer lyd, mer video og flere nye påfunn i tiden som kommer.

Litt prøving og feiling blir det garantert – men føler meg sikker på at Tidssonen både er annerledes og bedre når vi står her om ett år :)
 
Ad sykdomstegn og replikk til @Jon Henrik

Nå er det jo visse hypoteser man kan sette når det gjelder sveitsisk klokkeindustri. En av dem er at man ikke tilpasser seg verden rundt seg fort nok, og at man er litt sendrektig i tilnærmingen til trender i verden man er en del av. Imidlertid virker det som ting går i riktig retning. Det at "sivilister" har adgang til en slik stor klokkeevent og ikke bare journalister kan nok for enkelte føles som at "det var så mye bedre i gamle dager". Skjønner det, men skal man kunne opprettholde en (klokke)industri som strengt tatt er overflødig utenom følelsesmessige aspekter, så er det viktig at man tilpasser seg. Hvis ikke, er industrien og slike eventer døde - for andre gang (e.g Basel).

Jeg vil tro at RM et al som tenker at dette med forbrukere bare er stress, vil nok etter hvert konvergere til et annet tankesett. Hvis ikke dør de ut på samme måte som andre events som ikke slapp til de som de facto finansierer industrien; forbrukerne - aka "sivilistene". RM står muligens i en særstilling i sitt markedsegment, men andre kan ikke dra på samme variabler som RM i samme grad.

Verden blir mer åpen og mange produsenter (ikke alle) har skjønt at det å markedsføre på sosiale flater gir mer traction til eget merke og forbrukerbevissthet enn hva man trodde før. Å slippe til de samme målgruppene i en fysisk event gir et ekstra positivt pådrag og interaksjon. Ref. de omtalte produktpresentasjonene. Jeg tror - og understreker tror - at sveitsisk sendrektighet vil etter hvert innse at de må tilpasse seg et skiftende fokus og marked. De kan løse dette med f. eks. En skiftordning for å "holde ut alt dette slitsomme med forbrukerne".

Grunnen til at jeg føler litt sterkt for dette, er at jeg mener at en «proteksjonistisk» klokkeverden ikke kan leve av seg selv og journalister alene. Slik er det jo med flere organisasjoner som etablerer seg. Først er man til for et mandat og statutter. Så blir man fanget av egen fortreffelighet. Så er man til for seg selv og glemmer hvorfor man ble etablert.

Dette skjer i flere industrier og organisasjoner. Det er et sykdomstegn, og derfor jeg tagget dette slik opprinnelig. Så lenge man hever hodet, ser seg rundt og tar innover seg impulser i verden rundt seg og husker hvorfor man egentlig er til - og for hvem, - så finnes det fortsatt håp.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby og Dazed
Her er'n! Foreløpig siste episode av Klokkelandslaget for nå - lytt for mer info :)
Synd det er siste episode, men @Jon Henrik satte meg i alle fall på idéen å bestille den nye grønne remmen til min standard H08.
1707931018012.png