Klokkekjøp / inspirasjon

Tommytott

Støttemedlem
Medlem
18. juli 2015
Innlegg
198
Sted
Bergen
Hei!

Ser det er en forholdsvis lik tråd her inne (https://www.tidssonen.no/forum/threads/one-watch-guy-150k.56516/) men siden utgangspunktet mitt er noe annerledes tar jeg sjansen på å starte en ny.

Hvis diverse klokkesalg går gjennom så har jeg også rundt 150k til rådighet til nytt (eller kanskje helst brukt) kjøp. Jeg blir sittende igjen med en Tudor BBN og en Speedy Pro av ting verdt å nevne, i tillegg til en G-Shock og sånt. Med andre ord, det er og blir aldri snakk om å bli noe One Watch Guy for min del.

Ønsket er å bruke hele budsjettet på ÈN klokke :) Noe sporty / casual / "kan brukes til det meste" er det jeg er ute etter. Aller helst fra et merke innen "high-end luxury" eller "ultra luxury" ref den høyst diskuterbare figuren under - jeg bruker ikke 150k på en Omega, uansett hvilken modell eller materiale det skulle være. Merker som faller 40-50% i verdi i det en går ut av butikken er det ikke aktuelt å kjøpe nytt (all erfaring tilsier at nytt ur kommer til å bli solgt en dag) og det er heller ikke aktuelt å smiske med AD i 5 år for å få lov til å kjøpe en Rolex samtidig som det er like lite aktuelt å betale 50-100% påslag for en brukt Rolex. ALS er drømmemerket men de har vel ikke noe annet enn kanskje en Saxonia som er innenfor budsjett, og det er ikke en dressklokke jeg er ute etter.

Til nå er det en brukt VC Overseas 4500v som frister mest som er i nærheten av budsjettet. Jeg liker også det aller meste fra Blancpain FF (men Bathyscaphe-modellene er dessverre ikke for meg). Breguet ref 3817 frister også, men jeg har til gode å se en til salgs på bruktmarkedet her til lands. En "påkostet" (les: stor) kropp gjør at alt mellom 40mm og 46mm fungerer bra på håndleddet.

Så, hva har jeg gått glipp av? Hva er ditt eller dine beste tips?



164065
 
  • Liker
Reaksjoner: Ralph
Syns du er inne på noe, glem Rolex, omege og de andre mainstream merkene. Se mot glashutte eller JLC kanskje? Mye flott å få tak i. Selv røyk jeg på en Duométre.
 
VC Overseas ser også veldig rå ut! Finfin funksjon med den enkle rembyttemekanismen, men jeg er dog litt skeptisk til hvordan dette mekanismen blir etter 10-15 år. Noen som har testet den?

164112


164113
 
Detta fick jag ner det till i samma prissegment efter att testat det mesta..

Diskret och under radarn bp milspec på länk? Aldrig sett en till salu med länk, men jakten är ju halva nöjet!
2889EB39-3F6F-4536-852B-5D4737B399BB.jpeg


Eller all flash no class 44 mm massiv guld klump ;)

9073FCB7-E710-4251-B909-4D77834F0C27.jpeg
 
Detta fick jag ner det till i samma prissegment efter att testat det mesta..

Diskret och under radarn bp milspec på länk? Aldrig sett en till salu med länk, men jakten är ju halva nöjet!
Vis vedlegg 164077

Eller all flash no class 44 mm massiv guld klump ;)

Vis vedlegg 164079
Har kun sett den ene Mil Spec på klocksnack, men ja den er selvsagt uten lenke. Hadde den bare vært «norsk»..
 
Har kun sett den ene Mil Spec på klocksnack, men ja den er selvsagt uten lenke. Hadde den bare vært «norsk»..

Bara momsa in :) Länk kan du köpa via Bjerke. Runt 50k vill dem ha för en länk. Så budget ryker, men det gör det väll alltid ...
 
  • Haha
Reaksjoner: Tommytott
Jeg ville bestemt meg for hvor på skalaen av horology jeg vil legge meg på. Hvis selve urverket ikke betyder stort for deg bør du i det minste sikre at du ikke betaler high-END priser for noe som egentlig er ETA mm. verk maskert som «in-House».
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Har testet Ceramic sin Milspec - den er rå. Men liker også godt den nye FF Baracuda klokken. Ligger 1 ute på chrono o_O