Klokkecafé – løst og fast om klokker

Screenshot_20211107-173950~2.png

https://www.nrk.no/innlandet/flere-...eg-den-_vanlige_-klokka-for-elever-1.15715825
 

Dårlige fremtidsutsikter for klokkeindustrien og hobbyen vår tenker man kanskje.

Neida, det løser seg nok ;) ;)

 
Dårlige fremtidsutsikter for klokkeindustrien og hobbyen vår tenker man kanskje.

Neida, det løser seg nok ;) ;)


Fantastisk artikkel @Jon Henrik .
Det er nok ikke så veldig mange som utstyrer unge håpefulle med den type klokker, men de finnes! Og disse er jo absolutt kule nok til at unge håpefulle vil strekke seg. Kanskje konfirmasjonspengene strekker til....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Nytt fra Tudor :)


Der sparte jeg 36 000. Jeg hadde håpet på en Pelagos i BB58 størrelse. En som er like stor som en vanlig Pelagos faller dessverre utenfor på bærekomfort-skalaen, selv om Pelagos er blant det kuleste jeg vet om- i alle fall innen moderne dykkere. Den nye er fin men akk ikke innertier. I alle fall ikke nok til at jeg løper og tigger om å få stå på liste for en usett lansering.

LarsB
 
Redigert:
Er du en bracelet eller strap fyr? Hvis du vil bruke remmer så ville jeg gått for BP. Nye Explorer 36 blir litt liten på rem. Den har også 19mm lugs som gjør at få remmer man gjerne har fra før utgår. I tillegg er det utfordrende å ta av lenka fordi det er frest ut et spor i kassen hvor end piece går inn i for å avlaste spring bars.

Explorer er dog helt overlegen på lenke, både design og bærekomfort, IMHO.

86D65FB0-EB71-4F86-9E4A-7090571322E2.jpeg
 
Solgte FF38 for knapt to mnd siden. Fordi grail kom opp. Slik gikk det ikke. Vurderer 43 nå. MEN etter å ha hatt 38 på armen i 11 måneder er det svært vanskelig ikke å den som førstevalg igjen nå når ny klokke skal inn. Explorer er og svært anvendelig. Kvalitet uansett hva du går for.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
FF38 synes jeg har helt feil proporsjoner. Den nye Explorer er etter min mening en helt perfekt explorer.
Synd jeg ikke får kjøpt den ny.
Ja det er «noe» med proporsjonene på 38utgaven. Spes på bilder. På armen var den lett å leve med. I beste stil sporer jeg helt av; tenker du Bathyscaphe 43 med sin størrelse hadde fungert som eneste ?