Avsluttet Klokkeboks i høy kvalitet

kjellkristian

UTESTENGT
Medlem
14. mai 2012
Innlegg
143
Sted
Asker
Høyglanspolert mahogny klokkeboks med plass til fem klokker, hengsler og lås i forkrommet messing, 31 cm lang og glass i lokket. Lå nettopp ute på auksjonen, men ingen ville by 500 kroner. OK da, den får gå for en lavere sum som du selv kan foreslå, men jeg er ikke desperat etter å selge.
P3040003.JPG
P3040005.JPG
.
Auksjonen slutter 24 timer etter første bud.
 
Det var vel noen spørsmål som ikke ble besvart i den forrige annonsen. Eller har du snekret den selv?
Vis vedlegg 136387
Jeg var riktignok god sløyd, men ikke noe tilnærmet dette. Min sønn kjøpte en gave til sin klokkegale far. som han visste verdsatte kvalitet. Pen solgte sine varer fra et lite utsalg på en gate i Kuala Lumpur, Malaysia. Jeg oppbevarer mine klokker i Windere, og min sønn blir ikke fornærmet om jeg lar noen andre få glede av gaven
 
Sorry, trodde auksjonen var ferdig! Uansett, poenget var at det er litt ufint å unnlate å sette en minstepris om det faktisk er en minstepris, men nå har du jo egentlig gjort det likevel med kr 250, så da får jeg vel i så fall legge meg flat og beklage... For øvrig står det i åpningsposten at auksjonen varer i 24 timer etter første bud, så da burde den vel strengt tatt vært avsluttet nå.

Lover å ikke blande meg inn igjen, lykke til med auksjonen! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Sorry, trodde auksjonen var ferdig! Uansett, poenget var at det er litt ufint å unnlate å sette en minstepris om det faktisk er en minstepris, men nå har du jo egentlig gjort det likevel med kr 250, så da får jeg vel i så fall legge meg flat og beklage... For øvrig står det i åpningsposten at auksjonen varer i 24 timer etter første bud, så da burde den vel strengt tatt vært avsluttet nå.

Lover å ikke blande meg inn igjen, lykke til med auksjonen! :)
Auksjonsreglene oppdatert i november 2018 sier under "varighet" 48 timer etter første bud.
Men alle kan ta feil sist gjorde jeg feil i 1938, så vidt jeg husker. ;-.
 
Her syns jeg trådstarter roter det veldig til. Se på reglene du selv refererer til @kjellkristian:

«Minstepris
- En synlig minstepris kan defineres av selger.
- Ingen mulighet for skjult minstepris.

Varighet
- Auksjonens varighet kan bestemmes av selger.
- Auksjoner uten definert varighet, avsluttes 48 timer etter første bud.»

Du har ikke definert noen minstepris, og du kan heller ikke ha noen skjult minstepris. Dersom du ikke er villig til å selge for 100,- burde du ha oppgitt minstepris.

Når det gjelder varighet så kan du definere den selv. Det gjør du i åpningsinnlegget. 24 timer etter første bud. @raknes byr 100,- på mandag klokken 18:07.

Dersom det ikke foreligger et bud over 100,- innen tirsdag 18:07 er det derfor i mine øyne svært uredelig å ikke selge denne til @raknes for 100,-. Det syns hvert fall jeg. Hva syns du @Jon Henrik?
 
@raknes er vinner, og @kjellkristian må i utgangspunktet selge til denne prisen om han fortsatt har et ønske om å være en del av Tidssonen.
Ser i ettertid at min definisjon "
@raknes er vinner, og @kjellkristian må i utgangspunktet selge til denne prisen om han fortsatt har et ønske om å være en del av Tidssonen.
Sorry, ser i ettertid at jeg ikke har forstått reglene riktig og som resultat har håndtert saken feil. raknes var budvinner, og oppfordres til å ta kontakt. Gjerne på e-mail kjetteng@online.no
Oppfordrer administrator å oppfordre til eller kreve at det alltid angis minstepris, og peker på faren for at spekulanter kan by EN KRONE i alle annonser uten minstepris. (Sjanse for å få mange billige ROLXer.)