Klokke kom uten pakkseddel fra USA.

Medlem
4. sep. 2017
Innlegg
350
Sted
Oslo
Jeg bestilte meg en klokke fra en gråmarkedsforhandler i USA. Jeg har bestilt av samme før, og da har pakkseddel fulgt med, sammen med faktura. De bruker UPS som shipping. Forrige gang fikk jeg krav om MVA før jeg fikk varen, hvilket jeg selvfølgelig betalte. Så jeg lurer da på følgende, har denne glidd rett i gjennom tollen? Jeg ønsker jo å betale MVA for å ha klokken med alle papirer, selv om det er en klokke til under 10k. Er det straffbart å ikke melde fra om dette, dersom jeg aldri får noe mva krav?

Eller har UPS begynt med noen ny praksis som å ta fraktbrevet og sende det sammen med regning?
 
Kommer trolig regning i posten på utlagt MVA + gebyr fra UPS. Det har det alltid gjort her hvertfall, enkelte ganger 2-4 uker etter at pakken ble levert på døren.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Kan vel hende den har sklidd gjennom men lite trolig, med sannsynlig dukker det opp i posten ja.
En kompis av meg opplevde å få telefon fra tollvesenet da han kjøpte noe i utlandet uten å oppgi dette, de tok dette på at han hadde brukt sitt kredittkort i utlandet og det medførte bot fra tollvesenet så de følger voldsomt med.

Sendte selv et større beløp til Norge i fjor og fikk telefon rett før jul fra banken der de krevde dokumentasjon på at dette ikke var svarte penger, dama sa «det var stor fokus på dette nå», opplevde dette som trakassering men man må vel finne seg i slikt da Norge etterhvert minner om en politistat der alt skal sjekkes og dobbeltsjekkes... ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Tannhjulet