Kjøpshjelp til Panerai (jada,enda en slik tråd ;) )

Medlem
28. april 2018
Innlegg
430
Sted
Verden
Hellu!

I lys av Genta sin tråd, der han vil ha kjøpshjelp til damen, ønsker jeg kjøpshjelp til meg selv.

Er ikke så bevandret i Panerais verden, men ønsker meg en i
-44mm,
-gjerne clean dial og kun 2 visere,men er open for både dato og subdial.
-Liker godt 372, men den blir for stor.
- Automatisk eller mekanisk, ett fett.
- Ikke sååå fan av de som har logo på urskiven.

Prismessig kan det være fra 0-50k. (Burde vel holde?o_O)

Om noen har forslag, ev noe å selge, ta gjerne kontakt :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Har 16,8 omkrets på håndleddet, og ikke ett flatt ledd. Mitt albueben(ulna) står opp nær håndleddet.
Har desverre ikke prøvd den på, men kun antatt det :p
Ja 312 har jeg vurdert,men har også fått feelingen av at den er litt topptung.noen med erfaring med 1312?
 
En skikkelig Panerai har:
-Manuelt opptrekk.
-47mm kasse i stål.
-Plexiglass.
-12/3/6/9 på skiven og IKKE dato/PR.
;):p:D:eek::rolleyes:o_O:confused:

Jada jada jada.. Men har desverre ikke fysikk til 47mm tror jeg.. Det er jo i vinden med silikon og rumpeimplantat, så kanskje jeg kunne lagt inn ett underarmsimplantat?:D

Men finnes det en slik som du skisserer, men i 44mm?
Så får jeg heller leve med skammen det er å ha en feil PAM...:p
 
Redigert:
233. Manuell, slik at den er slank. 233 er en «mini-372», bortsett fra komplikasjoner i tillegg. Den har buet glass (safir) og 1950-kasse. Og en fornuftig størrelse. Jeg har selv hatt 372, som er herlig, men dessverre for stor til vanlig bruk for meg. Har også hatt 562 i helbørstet titan med tobakksfarget skive, og den savner jeg. Anbefales den og. Bettarini-kasse.

Hadde 312 for mange år siden og den ble for meg for tykk og topptung.
 
Jeg har hatt både 312 og 1312 og 1312 ligger mye bedre på håndleddet og føles mye mindre topptung enn 312. Det eneste som er penere IMO på 312 er at sekundviseren ikke er blå, men det er jo en smakssak.
 
  • Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes
Hva med 560 alle sammen:)?

Har@Callahan den hadde gått meg husforbi.233 seiler opp som en flott kanditat! NOEN SOM HAR?? :):)


@GrimReaper Takk for fine inspill og betraktninger!:)


@Gin Dumt 390 ikke hadde sandwich dial, den var jo knall.. Aldri hatt sandwich dial før, og merker jeg vil prøve det. Er det stor opplevs forskjell på det og feks sausage dial/ vanlig lume? Eller er det bare vissheten om "ekte DNA"?

634 hadde desverre logogreiene, men gode forslag
 
Redigert:
Det ligger en 233 til salgs her inne, men budsjettet ditt sprekker kraftig.
Jeg ville sett på 510 eller 560. Hvis du vil kjøpe en som er noen år kan 111 være et alternativ
 
  • Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes
Litt 233-enabling :)

Mener det ligger to stk for salg p.t.

3E439D99-3616-426D-BB1F-D90E2A72ED02.jpeg
011D6869-03CE-438C-B723-1D9CD054FA15.jpeg
57B2BAFA-D506-47C2-A162-AD631961F3E7.jpeg
01A9CFF8-687F-4E33-8C60-A1774EFD0D2B.jpeg
 
233 er den optimale pam i mine øyne, den har alle "vil ha" faktorene. I tillegg så synes jeg personlig at remskiftefunksjonen på disse hever helheten betraktelig. Herlig når man kan endre uttrykket på klokken på et blunk uten å være redd for å ripe den opp eller bruke en evighet for å bytte rem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Dr. Fiddy
Jeg byttet ut min 1312 for en 233. 233 er alt jeg ønsker i en Panerai og ligger hodt på hånden. Når det er sagt er 1312 lavere og mindre topptung enn 312, med et oppdatert urverk og burde være et godt alternativ om du finner den brukt
 
233 HADDE vært perfekt om det ikke var for alt dette «rotet» på skiven - GMT, dato, sekundviser, night/day og PR. :D
- Også mangler det jo både 3, 9, gullvisere og ikke minst 3mm. :D
 
233 HADDE vært perfekt om det ikke var for alt dette «rotet» på skiven - GMT, dato, sekundviser, night/day og PR. :D
- Også mangler det jo både 3, 9, gullvisere og ikke minst 3mm. :D
Og hvis du også setter på en bitteliten sekundviser ved siden av 9-tallet og skriver 1950 på skiva begynner jeg å være enig med deg... eller hur @Dr. Fiddy? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin og Dr. Fiddy