Kjøpehjelp Baby Tuna

Medlem
4. okt. 2019
Innlegg
66
Sted
Innlandet
Da var man visst bitt av Seiko Tuna-basillen... Eller - det er nok å banne i kirka å hevde at jeg snakker om ekte Tuna, men i hvert fall lignende modeller.

Var i utgangspunktet interessert i SRPE31, men etter å ha sett på den i noen uker, så ble den litt for tacticool. Ellers fin størrelse og pris, samt. 4R36 som jeg har vært veldig fornøyd med i min SKX013. Likte også timemarkørene og viserne godt.

Jeg gikk etter hvert for en SNE499 og synes størrelsen går fint på en beater/sommerklokke, men jeg savner automatisk verk, dag, og enkelte av markørene på chapterringen er ute av stilling, antageligvis en printfeil, for noen av de er spot on. Bezel og krone er aluminium, så finishen er litt tam i forhold til stål.

Med ganske slanke håndledd og tilsvarende budsjett, så begrenser utvalget seg litt, men jeg håper noen med mer peiling på disse modellene kan peke meg i riktig retning. Foretrekker stålkappe over plast/resin, så bestilte kappe fra Yobokies før klokka ble levert, men jeg har vondt for å tro at den vil gjøre opp for det andre jeg "sliter med" når den dukker opp. Når det er sagt, så er jo SNE499 ellers helt topp, holder tiden godt, pepsi, rød minuttviser og flott lume, og på en Barton Elite Silicone, så bærer den fantastisk... , men.

Til nå har jeg sett mest på SBDY055, men det er vel tvilsomt at denne dukker opp her med det første. Lug til lug på 50mm blir også å tøye strikken. 46mm på SNE, det går akkurat.

Forslag, anyone?
 
SBDY055 har så korte lugs at 48mm bæres mindre i størrelse.