Kjøpe løst urverk

Medlem
23. feb. 2021
Innlegg
3
Sted
Stavanger
Heisann!
Vi er et par kamerater som har et lite prosjekt på gang. Vi skal lage våre egne egne klokker ved hjelp av en stålprinter, og trenger noe å sette i selve ramma! Vi skal selv produsere reim og ramme/hus (ikke så kjent med faguttrykkene, dere må bare ha meg unnskyldt), og er på utkikk etter noe rimelig innmat. Har dere noen tips til nettsider hvor man kan kjøpe forholdsvis rimelige urverk som kan være greie å sette i ei selvlaga klokke?
Alt av tips og triks settes stor pris på, vi er ikke særlig kunnskapsrike innen klokkeverdenen!
 
  • Liker
Reaksjoner: chrgod
Om dere vil ha automatisk er vel kanskje Seiko NH35 (dato) eller NH36 (dag og dato) et godt utgangspunkt? Ærlig, godt arbeidshestverk, ikke sofistikert, avansert eller dekorert - men gjør jobben og vel så det.
 
Jeg ville gått for et Unitas 6497 verk. Kinesiske kloner kan kjøpes for
noen hundrelapper.

 
Heisann!
Vi er et par kamerater som har et lite prosjekt på gang. Vi skal lage våre egne egne klokker ved hjelp av en stålprinter, og trenger noe å sette i selve ramma! Vi skal selv produsere reim og ramme/hus (ikke så kjent med faguttrykkene, dere må bare ha meg unnskyldt), og er på utkikk etter noe rimelig innmat. Har dere noen tips til nettsider hvor man kan kjøpe forholdsvis rimelige urverk som kan være greie å sette i ei selvlaga klokke?
Alt av tips og triks settes stor pris på, vi er ikke særlig kunnskapsrike innen klokkeverdenen!

Er printeren så god at du kan beholde den printa overflata eller må det sliping til? Hadde vært tøfft med printa overflate.

Jeg håper du drukner denne tråden med bilder.
 
  • Liker
Reaksjoner: Watch Dogs og reldor
Tusen takk for gode tips! Skal oppdatere tråden etterhvert som vi kommer i gang! Vi sikter oss antageligvis inn mot en 6497-klone:)