Kjøp på Finn

Medlem
23. mars 2017
Innlegg
61
Sted
Lillehammer
Hva tenker dere om å kjøpe for eksempel en Rolex Explorer på Finn uten dokumentasjon/papirer hvis man ikke skal ha en face/face handel? Er dere redde for fakes?
Er dette noe dere gjør eller kjøper dere ikke uten papirer som sertfikat/takst og lignende? Når det gjelder litt eldre klokker anser jeg det som normalt at sertifikat og lignende er borte.
Legger for eksempel.
 
Når det er snakk om såpass mye penger hadde jeg i det minste tatt meg tid og råd til å møtes hos AD og betale de hundrelappene det koster for en verifisering der. Vil også hjelpe mye mtp evt senere videresalg. Og a, er generelt redd for fakes spesielt når det gjelder Rolex - men det har mest med min egen uvitenhet å gjøre (altså jeg klarer sjelden å spotte en fake selv med mindre det er åpenbare feil). Prøver også å unngå å kjøpe via Finn (utenom F2F selvsagt) når det er snakk om såpass mye penger.

Er også drøyt glad i sertifikat (+MVA hvis sertifikatet ikke er stemplet i Norge), dette har med forsikring å gjøre.

My 2 cents.
 
  • Liker
Reaksjoner: 123uno og Sindre
Hei @Sindre
Jeg har selv kjøpt via Finn ur i den prisklassen. Blant annet ett tilsvarende ur.

Når service ikke kan dokumenteres, bør det og få konsekvenser for prisen. Slik var det i mitt tilfelle.

Nå er det vel og betalingsløsning på Finn som sikrer deg mot svindel.

Ellers gjelder det gamle mantraet om å kjøpe selger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Sindre
Har ikke kjøpt ur utenom tidssonen før. Og når det ikke fulgte med på noen papirer ble jeg litt usikker. For min del trenger jeg ikke boks, garantikort og alt det andre. Vil ha klokke jeg, men hadde likt det bedre om det fulgte med noe papirer som en takst eller gammel service kvittering.
Har ikke snakket nok med selger til å ha en formening om han. Så enten får man ta seg en fridag og møte selger hos en urmaker eventuelt får jeg droppe det.
 
Finn kan ikke garantere noe, på noen måte.
Det er mange detaljer på en Explorer, eller annen klokke. Et lite tips her er om annonsen kan vises for noen av gutta her som vet litt over snittet om faker. Det neste blir selvfølgelig om du får denne klokken overlevert.

Risky.... med andre ord.

For all del, det kan være ærlige folk på Finn. Jeg var selv heldig. Men i dag? Jeg ville handlet på Kjøp og Salg her på TS. Fra noen med litt "historie ".

PS: En AD er neppe interessert i å bistå med tredje part bruktsalg i sin butikk. Da bør du heller kjøpe nytt....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindre og sunshine
Jeg må innrømme at jeg er svært skeptisk til å handle på Finn.no - spesielt om navnet er ukjent eller ikke kan vertifiseres mot nick her inne.
Jeg har kjøpt en eneste klokke på Finn og det var elendig kommunikasjon, langt mellom svar og dårlige bilder. Prisen var rundt 150K i 2012/13 så de fleste andre interessenter styrte nok glatt unna grunnet selgers annonse og kommunikasjon.
Avtalte med urmaker og selger om å møtes i Oslo og det ble deal.
Så Finn kan går veldig bra, men personlig er jeg fortsatt VELDIG skeptisk i dagens marked.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sindre
Takk for tilbakemeldinger, godt å høre andre er litt skeptiske til Finn så man får døyvet litt kjøpelyst. Men lenge siden det har kommet en ny klokke inn og penger på konto gir ikke samme gleden.
Enten får jeg ta en dag fri og møte selger hos Oslo Ur og få en takst/verifisering eller så får jeg droppe den og se penger råtne i banken.
 
Ulik arm på hver klokke…

Screenshot 2020-03-04 10.53.40.png
v