Kjøp av klokke - ny i klokkeverden

Medlem
13. aug. 2019
Innlegg
3
Sted
USA
Jeg søker råd ifm kjøp av klokke. Jeg er ingen klokkeentusiast, men ønsker og finne ut hva som er verdt å kjøpe.
I utgangspunktet ønsker jeg å kjøpe en klokke (herre) til dress, men den trenger ikke å være helt "clean" uten instumenter.

Formen må være rund og reim kan gjerne være i lær/skinn, men ikke et must.
Pris mellom 5-10.000,-, men kan gjerne vurdere litt dyrere om det er nødvendig.

Har sett litt på
Baume & Mercier - Classima
Rado - (Generelt)

Tar gjerne imot forslag på kvalitetsklokker som dere tenker kunne passet til behovene overfor. Eller vil opplyse meg om viktige ting å tenke på før man bestemmer seg for en klokke.
 
Stalltipset er å kjøpe pent brukt av nyere dato om du skal maxe budsjettet. Longines, Oris og Tag Heuer får du brukt om du strekker deg til 10-tallet. Liker du reimer, så er jo longines sin Heritage-serie svært ofte utstyrt med reimer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Line2 og Callahan
En brukt BigEye til 14k (skjønner ikke hvorfor jeg solgte min,.,)
66B15F1D-CFDA-46D1-917A-FB14C831E754.jpeg
 
@Oddemann Der ligger en Sjöö sandström på ks som er samme modell som din ja. Som dressklokke så går en ikkje feil med den i denne priskategorien. Utrulig flott klokke.

Longines legend diver er en større røffere klokke . Sjølv om den kan snike seg under skjortene så hadde eg heller sett på flagship som dressklokke frå Longines.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Line2
Takk for mange gode svar! Setter pris på det.
Scroller gjennom KS og ser mye fint! Sjøø Sandstrøm var desverre solgt da jeg sjekket KS.
Nå kan det nevnes at jeg bor i utlandet og kan få tilbake mva ved kjøp i Norge. Da kan jeg bevege meg litt over 10.000,- klassen evt.