Julegave til meg selv?

Medlem
5. feb. 2011
Innlegg
244
Sted
Oslo
God formiddag!

Jeg vurderer, etter et interessant år, å gå til innkjøp av en liten julegave til meg selv. Har sett meg ut to snasne saker jeg sikler på - ut i fra hvordan de ser ut tror jeg også dere skjønner hva jeg ser etter.

Gi meg gjerne tilbakemelding om dere har erfaringer med klokkene, eller andre formeninger (pris, urverk, verdifall, kvalitet, service, osv.).
Jeg vaker mellom hvilken jeg liker fra dag til dag, så trenger noen til å bumpe meg i riktig retning :)

Blancpain:
https://www.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/blancpain/blancpain-villeret-complete-calendar-4/

eller JLC:
https://www.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/jaeger-lecoultre/jaeger-lecoultre-master-calendar-2/
 
Min stemme går uten tvil til JLC:
-Større diameter.
-Lume på viser/skive.
-Penere dag/måned vindu.
-Størrelse på logo passer bedre til skiven.
-12-3-6-9 konfigurasjon med Arabiske tall.
-Penere visere.
-Penere månefase indikator.
-Penere besel og lugs.
-"Riktigere" med dato visning i ytterkant av skiven.
-Sannsynligvis en høyere andrehånds verdi.
 
Min stemme går uten tvil til JLC:
-Større diameter.
-Lume på viser/skive.
-Penere dag/måned vindu.
-Størrelse på logo passer bedre til skiven.
-12-3-6-9 konfigurasjon med Arabiske tall.
-Penere visere.
-Penere månefase indikator.
-Penere besel og lugs.
-"Riktigere" med dato visning i ytterkant av skiven.
-Sannsynligvis en høyere andrehånds verdi.

+1
 
JLC med en mil. Enig med @Gin her. Hadde du holdt en i hver hånd blir det litt som når du åpner/lukker døra til Tesla mot Mercedes. Plast mot kvalitet. Blancpains dykkere er helt rå, men syns personlig de har bommet fælt med tanke på kvalitetsfølelsen på dressklokkene.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og komodo
Hehe, takk for tilbakemeldinger! Det er interessant å høre hva andre mener / ville ha gjort! :)

Jeg var innom Bjerke i dag og testet begge to (måtte innom begge butikkene ettersom de har Blancpain ett sted og JLC et annet. Klønete ettersom jeg ikke kunne teste de rett opp mot hverandre). Mitt inntrykk var følgende:
1. JLC'en er hakket større, både i diameter og tykkelse. Noe som egentlig passer meg dårlig ettersom håndleddet mitt heller mot størrelsen av en tannpirker.
2. JLC'en ser / føles billigere ut. Vanskelig å sette fingern på hvorfor...
3. Blancpain'en gjør mindre ut av seg. Både på godt og vondt.
4. Blancpain'en har vesentlig lenger gangreserve

Som sagt, aner fortsatt ikke hvor jeg ender, men alle meninger og innspill tas i mot med takk! :)
 
Uansett hvilken det blir så blir det bra, men jeg tror ikke noe på at du klarer å vente til jul om du kjøper nå!
 
  • Liker
Reaksjoner: komodo
Hehe, takk for tilbakemeldinger! Det er interessant å høre hva andre mener / ville ha gjort! :)

Jeg var innom Bjerke i dag og testet begge to (måtte innom begge butikkene ettersom de har Blancpain ett sted og JLC et annet. Klønete ettersom jeg ikke kunne teste de rett opp mot hverandre). Mitt inntrykk var følgende:
1. JLC'en er hakket større, både i diameter og tykkelse. Noe som egentlig passer meg dårlig ettersom håndleddet mitt heller mot størrelsen av en tannpirker.
2. JLC'en ser / føles billigere ut. Vanskelig å sette fingern på hvorfor...
3. Blancpain'en gjør mindre ut av seg. Både på godt og vondt.
4. Blancpain'en har vesentlig lenger gangreserve

Som sagt, aner fortsatt ikke hvor jeg ender, men alle meninger og innspill tas i mot med takk! :)

Av nysgjerrighet, vedrørende pkt 2, klarer du å sette noen ord på det? Jeg har aldri sett BP'en, men jeg har sett JLC'en. Hadde vært kult å få en følelse for følelsen din!
 
Vet ikke hvorfor, men heller mot Blancpain av disse to. Synes kanskje ikke designet på JLC er helt innertier og da treffer nok BP litt mer (ut ifra bilder).
For din del virker det som du egentlig har bestemt deg for Blancpain ;)