Jeans med høyt liv?

Thorvald

Støttemedlem
Medlem
10. mars 2013
Innlegg
800
Er det noen her inne som har forslag til merker og butikker som fører jeans med høyt liv? Google fører meg raskt til Levis ol. som bare har hoftehengende rørleggersprekkfremmende bukser:(

Legger ved et illustrerende bilde av hva jeg er ute etter. Hentet fra den stilbevisste Andreas Weinås IG og hans jeans fra ChadProm.
Håper på hjelp fra noen av dere klesinteresserte tidssonere;)
DE5BD90C-440A-44C4-9990-707C5EA1ABC1.png
 
Iom at du beveger deg estetisk mot 90tallet bør det være muligheter her; http://www.americanapparel.com/en/the-slim-jean_rsadm4327w?c=Medium Wash
Ta gjerne med deg følgende råd, fra Gq på veien:Vis vedlegg 85756

Hahaha, tja er hverken ute etter å jage tilbake til 90-tallet eller kle meg ut som Steve. Se heller på det som litt klassisk tidløst og kanskje gubbete;)
Buksa skal ikke være i senter i motsetning til J Cohen med italienske flagg og Rolexstål i knappene. Jeg tar meg dårlig ut som riviera-prins. Hver sin smak...
 
Er det noen her inne som har forslag til merker og butikker som fører jeans med høyt liv? Google fører meg raskt til Levis ol. som bare har hoftehengende rørleggersprekkfremmende bukser:(

Legger ved et illustrerende bilde av hva jeg er ute etter. Hentet fra den stilbevisste Andreas Weinås IG og hans jeans fra ChadProm.
Håper på hjelp fra noen av dere klesinteresserte tidssonere;)
Vis vedlegg 85734
I have had some high waisted jeans made to measure with Livid, the first Friday of every month Jens Olav comes to the Livid Store in Oslo to take measurements (mail for an appointment) I had a pair made based on their highest rise model "Tue Tapered" which ended up having around 41cm of back rise.

https://www.lividjeans.com/products/tue-tapered
 
Redigert:
Ka er greia . Har ikkje folk råd til sokker lenger ? Og korfor kjøper en for korte bukser. Som en mellomting mellom nickers og langbukser . Er det White mans svar på latino gangsta look?
 
13MWZ er buksene Wrangler sponser de råeste Rodeo Show med.
Jeg har brukt disse i 4 år nå og anbefaler å prøve.

wranglerrodeo.jpg


De har høyere liv og er faktisks mer solide enn Levis 501.

Wrangler-13MWZ.jpg


Du finner de på Ebay for en bra pris. Made in Mexico of US Fabric.

Ikke noe Morocco jeans der.
 
Redigert:
Iom at du beveger deg estetisk mot 90tallet bør det være muligheter her; http://www.americanapparel.com/en/the-slim-jean_rsadm4327w?c=Medium Wash
Ta gjerne med deg følgende råd, fra Gq på veien:Vis vedlegg 85756

Blue jeans ble først patentert i 1873 av Levi Strauss & Co.
Et par fra 1879 ble funnet i Nevada og sånn ser de ut : altså "high waist"
levis-new-nevada-jeans-00.jpg

New-Nevada-FEAT.jpg


Blue jeans var mest brukt av cowboys som sitter hele dagen på en hest: skal du sitte på hest med "low rise" bukse, vil du ende med 1kilo møkk i rumpesprekken før enden av dagen.

Moten skifter og gjennom 60 tallene kom disse unisex "high-huggers" lavt liv bukser med hele Hippie bevegelsen og senere de følgende "low-rise" ble veldig populære gjennom 70 tallene for å komme tilbake i England i 1996 med Alexander McQueen stylisten med fikk ikke gjennombrudd før 2000 tallet med faktisk... Britney Spears.

Folk som kommer med mote anbefalinger kan si hva de vil men de styrer ikke tidløse stiler som John Wayne, Marlon Brando og James Dean har tatt etter den Far-West jeans stil.
james-dean-elizabeth-taylor_0_0.jpg
 
Redigert:
Er det noen her inne som har forslag til merker og butikker som fører jeans med høyt liv? Google fører meg raskt til Levis ol. som bare har hoftehengende rørleggersprekkfremmende bukser:(

Legger ved et illustrerende bilde av hva jeg er ute etter. Hentet fra den stilbevisste Andreas Weinås IG og hans jeans fra ChadProm.
Håper på hjelp fra noen av dere klesinteresserte tidssonere;)
Vis vedlegg 85734
Synes selv Levi's 501 er fin, men er ikke så mye igjen av white oak-versjonen.
Normal rise er fint for jeans, og har vel landet på at neste jeg skal ha er Orslow. Enkel og fin, ikke for tung.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Den følelsen når du tror tråden handler om dette og så gjør den ikke det.

Fashion_Nova_09-15_906_800x.JPG

Hvis det hadde ikke vært for Slim-Fit Low-Rise moten som overtok markedet, hadde Jeans valget faktisk vært litt bedre i butikkene.
For menn også.
Det minner meg om når jeg kunne aldri finne noe rund-hals genser i butikkene fordi moten var bare på V-hals.
 
Hvis det hadde ikke vært for Slim-Fit Low-Rise moten som overtok markedet, hadde Jeans valget faktisk vært litt bedre i butikkene.
For menn også.
Det minner meg om når jeg kunne aldri finne noe rund-hals genser i butikkene fordi moten var bare på V-hals.

Det var det første jeg tenkte på når jeg så bilde også: Genser med rund hals. :D