Iwc cal 88

Medlem
3. des. 2010
Innlegg
1.406
Sted
Vestfold
27 oktober i fjor la jeg ut dette bildet av en IWC jeg har arvet. Klokken hadde ligget 40 år i et smykkeskrin og hadde sliten skive.

I går fikk jeg klokken tilbake. Skiven har fått tilbake sin opprinnlige finish hos et firma i Sveits. De jobber kun med skiverens/oppfriskning. Urmakeren har byttet fjær og kjørt full service med vask av klokken. Nye pakninger og nytt glass. Lenken ble renset og fikk en ny skrue så den ble hel igjen. Ellers har klokken skrulokk, noe som ikke er veldig vanlig, har jeg hørt.


Skrev dette på hifisentralen, (muligens her også) i oktober:

"Så avslutter jeg kvelden med penklokken, som jeg fikk/arvet for noen uker siden. Jeg hadde vært hos mine foreldre og spist middag. Mens vi inntar kaffe og noe attåt kan min far fortelle at hans far, som døde i 1970, hadde en IWC i gull. (Kjenner at jeg blir gira). Denne hadde han kjøpt på fabrikken i Sveits omtrent i 1957. Etter hans død har uret ligget urørt i et smykkeskrin helt til jeg fikk pølsefingrene mine på det. Han hadde forøvrig en Omega til hverdags.(Som jeg også har fått fikset opp i ettertid). Så denne klokken ble kun brukt hver søndag i en ti, kanskje 12 år. Muligens lørdager også. Lite brukt altså. Uret kom på en Elastia Flexus lenke i 14k. Regner også med at kassen er i samme legering. Har foårøvrig ikke funnen noen slike merker på yttersiden. Har fått montert en enkel alligator skinnreim istedet. Uret har forøvrig kalber 88 verk."

Slik så den ut:

l1030286i.jpg






Nå har den blitt slik:

IMG_0518.jpg


IMG_0516.jpg


IMG_0495.jpg



Timevisern skal inn en gang til for bedre maling.

Takk for opmerksomheten.
 
Fin klokke, men synes du bør hive den på en fin aligator eller skinnrem.
 
Ser alle snakker om skinnremmen.
Enig i at den er finere.

Men syntes denne hører hjemme på oldefars flex-rem jeg. :)
 
Takk for gratulasjonene.

Betalte 2500,- for skiverens. Tror nok det vil koste noe mer via Bjerke eller lignende. Service og deler i tillegg.


Klokken kom originalt på denne lenken. Jeg synes også den er flottere på reim. Vi får se. Det finnes nok ikke så mange slike lenker lenger, og da er det jo litt moro med denne lenka.
 
Takk for gratulasjonene.

Betalte 2500,- for skiverens. Service og deler i tillegg.


Klokken kom originalt på denne lenken. Jeg synes også den er flottere på reim. Vi får se. Det finnes nok ikke så mange slike lenker lenger, og da er det jo litt moro med denne lenka.