iPhone 8 eller iPhone X?

Medlem
7. sep. 2011
Innlegg
2.567
Sted
Bergen
Det nærmer seg tid for en ny telefon, men er usikker på om jeg skal gå for enten iPhone 8 eller iPhone X.
Er det noen som har noen erfaringer med en av de og kunne gitt en tilbakemelding?
Er iPhone X verdt 3000 ekstra kontra en iPhone 8?
Har en iPhone 5S nå, så tenkte jeg skulle holde meg til Apple selv om det er mye bra med Android også.

Takker for innspill.
 
  • Liker
Reaksjoner: Olako
Storfornøyd med min iPhone X.
FaceID er veldig «gimmicky» og mindre praktisk enn FingerID. Spesielt når tlf. ligger låst på en bordflate og den ikke kjenner igjen dobbelthaken din :p
Mangelen på hjemknapp samt de nye erstatnings gesturene er pr. dags dato ikke helt optimalisert og en smule ineffektive.

Gikk hovedsakelig for iPhone X grunnet størrelsen. Likte iPhone 8 Plus kameraet, men størrelsen på tlf. blir fort litt stor.

Skjermen på X er forøvrig en kraftig oppgradering fra resterende iPhone sortiment og lett verdt prisdifferansen i seg selv.
Kameraet i både 8 Plus og X er knall til wristshots ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pondus72 og Olako
Sitter på gjerdet og vurderer det samme. Flott med innspill og erfaringer:)
Uansett valg så vil det bli en fin oppgradering fra 5S @Pondus72 :D
 
Hehehe, det blir en kjærkommen oppgradering ja. Ser det går tregere og tregere, pluss at jeg har fått innbrenning i skjermen :confused: Trodde ikke det var mulig...
 
Jeg er også i samme vurderingsbåt. Sitter med en Iphone 6s nå, som jeg er drittlei av at skrur seg av i kulden. Selv ved ca 0 grader kutter den plutselig ut. Ingen som har negative erfaringer med iPhone X?

Noen som har anelse på leveringstid på den? Det blir litt "fingeren i været" selvsagt, men snakker man uker eller opp mot et halvt år?
 
Jeg har en Iphone 5S som jeg har latt det gå litt sport i å forsøke å holde liv i lengst mulig.:D
Har for tiden den eldste telefonen både på kontoret og i familien.:)

Holder den oppdatert, slår den helt av/på av og til og sørger for å ikke fylle opp minnet.
Batteri som ikke fikser kulde? Ikke noe problem, dette byttes for kr 550.-
Knust skjerm? Ikke noe problem, denne byttes for kr 1000.-

Anbefaler de gutta her, som fikser det meste mens du venter:
https://ihospital.no/priser/
 
Jeg har en Iphone 5S som jeg har latt det gå litt sport i å forsøke å holde liv i lengst mulig.:D
Har for tiden den eldste telefonen både på kontoret og i familien.:)

Holder den oppdatert, slår den helt av/på av og til og sørger for å ikke fylle opp minnet.
Batteri som ikke fikser kulde? Ikke noe problem, dette byttes for kr 550.-
Knust skjerm? Ikke noe problem, denne byttes for kr 1000.-

Anbefaler de gutta her, som fikser det meste mens du venter:
https://ihospital.no/priser/

Lastet opp bilder til iCloud, det frigjorde en god del plass og har for så vidt hjulpet på. Det brenner ikke på dass med å bytte den ut, men så er det dette med nytt "leketøy" da :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Dag 1: Prøvde IPhone X i skibakken.
Dag 2: Rett på Finn..

Stor hjelm, neopren hals og skibriller funker dårlig for å åpne skjermen. Ingen nytte i hjemknappen heller, da den ikke er der!

Av med hjelmen, briller og hals i minus 15 grader for å sende en SMS? Neeh.. iPhone 8 takk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
iPhone X
Meget importert over face ID. Flott størrelse og jeg har ikke savnet hjemknappen et sekund. Som han på Finn med iPhone X ute til 31 000 kr skriver i annonsen «det koster å være kar»
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes og fredskijj
Jeg har en Iphone 5S som jeg har latt det gå litt sport i å forsøke å holde liv i lengst mulig.:D
Har for tiden den eldste telefonen både på kontoret og i familien.:)

Holder den oppdatert, slår den helt av/på av og til og sørger for å ikke fylle opp minnet.
Batteri som ikke fikser kulde? Ikke noe problem, dette byttes for kr 550.-
Knust skjerm? Ikke noe problem, denne byttes for kr 1000.-

Anbefaler de gutta her, som fikser det meste mens du venter:
https://ihospital.no/priser/
5s her og. Og samme prosjekt:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
iPhone X.
Samme størrelse som 8, men mye mer skjerm. FaceID er helt suverent. Om du har på hjelm, skibriller osv osv, kan du også taste inn en fiffig pinkode for å åpne.
Også er det mye kulere med iPhone X, for dette legger nemlig andre folk merke til, imotsetning til klokker i 100K kroners klassen.....
Topp statussymbol altså.
 
Ser ikke problemet med face ID og hjelm etc... blir som når du vred litt feil på fingeren ved hjemknapp, kode....
 
  • Liker
Reaksjoner: Pondus72
Iphone X uten tvil:) Har hatt alle modellene til Apple, begynte å bli bra lei, men nå er jeg nyforelsket igjen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Pondus72
Finnes iPhone X i butikk nå?
Hadde vært fint å teste størrelsen vs iPhone 8.
 
Den finnes som demotelefon i de fleste butikker ja, slik at du kan teste størrelsen.

Men for å kjøpe tror jeg det er lang ventetid. Minst 4 uker sier Elkjøp. Eplehuset vil ikke si noe. Skulle likt og hørt om noen her har konkrete erfaringer.
 
Har hatt 8 Plus og nå X. De er like raske i brukeropplevelse da de har samme prosessor. Kamera er bedre på X da begge kameraene bak har bildestabilisator, men 8 Plus er absolutt bra det også. Men, syns faktisk kameraet på Samsung S8+ er bedre enn på begge, hvertfall i dårlig lys.

Face-ID fungerer veldig bra under alle lysforhold, til og med i beksvart rom, men som nevnt kan det være litt irriterende hvis den ligger flatt på et bord - da må du enten lene deg over eller løfte telefonen for å åpne. Skjermen er veldig bra, og det vil nok bare bli bedre så fort 3. partsutviklere for kodet om appene så de utnytter hele skjermen, per nå ser de fleste apper litt rare ut da det blir en leppe nederst og øverst.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pondus72
Jeg bestilte to stk iphone 10 for ca 4 uker siden.
Hadde 7 fra før. Hoppet over 8, da jeg ikke synes den tilførte allverdens mer enn trådløs lading.
En ukes tid etter at jeg bestilte telefonene fikk jeg vite de hadde en på lager på elkjøp. Kjøpte den og avbestilte den ene jeg hadde i bestilling.
Etter noen ukers bruk kan jeg si meg godt fornøyd. Synes face-id funker strålende, selv i mørke.
Skjermen er imponerende, samme med trådløs lading. Spesielt artig var det da en kollega kunne fortelle meg at pc-skjermen min har ladeplate i foten. Anbefales så sterkt at jeg ville kjøpt ny pc-skjerm umiddelbart om du ikke allerede har ladefunksjon!
Skal jeg trekke for noe, må det være at jeg faktisk ikke synes telefonen er spesielt pen. Min er den hvite varianten, og da er fronten sort, bakplaten "skitten hvit" og rammen rundt er sølv. Merkelig sammensetning. I tillegg er kamera-monteringen klønete og antageligvis håpløs i forhold til riper på linsen. Med deksel på kommer det seg betraktelig, og man kan nyte den klare skjermen i fred.

Fikk forresten mail fra apple om at jeg vil motta telefon nummer 2 i morgen, mandag.
4 uker levering der, altså

PS! Telefon nr 2 er julegave til fruen
 
  • Liker
Reaksjoner: Olako og holmby