Invitasjon - Alf Lie, onsdag 16. des

Medlem
2. des. 2009
Innlegg
5
Vi hos Alf Lie vil invitere dere på en eksklusiv vising av en meget spesiell nyhet! Tidenes mest eksklusive, norske klokkemerke - et moderne stykke håndverk, historie og tradisjon, innkapslet i et elegant og særpreget design.

Vi ønsker dere velkommen på onsdag 16. des fra kl 17.00-18.00 - enkel servering.

Adresse: Prinsensgate 22, 0157 Oslo

Vel møtt!

Mvh

Urmaker Alf Lie AS
 
Så hyggelig, jeg kommer! Gleder meg veldig til å se kreasjonen i levende live. Er det ok å ta bilder?
 
skulle ønske jeg kunne komme, men har desverre andre planer! gleder meg til å se bilder!
 
Hadde en kikk på Alf Lie Grand Nor i dag, hyggelig initiativ! :D

Spennende design og meget høy kvalitet på kassen, og urverket er antageligvis mer imponerende enn det jeg skjønner ;) Men flott er det. Jeg synes det er spesielt hyggelig at de tar opp igjen butikkens gamle tradisjon, det står det virkelig respekt av. Det er nok ikke en urserie som ender opp i mitt eie, av mange årsaker ( :roll: ), men jeg ønsker Alf Lie all suksess!

Her er noen bilder, jeg oppfordrer alle interesserte til å ta en tur innom!

Klokkebilder328.jpg


Klokkebilder329.jpg


Klokkebilder331.jpg
 
Kult at du tok deg bryet med å ta bilder Anders :)

Tror ikke jeg noen gang hadde klart å se hva klokken er på det uret, sliter med Steelfishen, og den har ingen "sceleton" skive :mrgreen:

Pent ur var det iallefall.
 
Takk for reportasje og bilder! Jeg hadde dessverre ikke anledning til å stikke innom, men må vel ta turen og se litt en dag. Fikk du med deg noe mer detaljer om klokka? Hva slags verk det er, hvem som bygger, hvor mange eksemplarer - og ikke minst prisen??
 
15 stk à kr. 1 800 000

Jeg var der en tur også tok noen bilder. Prisen er 1,8 millioner NOK, og de kan få lagd 15 stk.

Produsenten er samme som blant annet lager tourbillon for Bell & Ross og Concord http://www.c1-tourbillon.ch/blog/

Husker ikke helt hva den het.... det er kun tre bokstaver.

sxdfc18a.jpg


sxdfc189.jpg


sxdfc187.jpg


Alltid kult å se en tourbillon i farta, men ikke noe for meg. Ikke det at jeg har råd til å bruke nesten to millioner på en klokke. Jeg fortrekker vintage ur.... :D

Jarl
 
Var innom en tur og fikk prøve den i går. Helt klart den dyreste klokken jeg noensinne har hatt på armen.
 
1.8 Mill NOK??? :eek:

Oppriktig talt.....jeg oppfordrer og velkomner initiativ i klokkemarkedet, men hvem betaler 1.8 mill for en fullstendig ukjent klokkemerke og som IMO kan være MEGET usikker verdiutvikling på?! Antar jo at folk som har 1.8 mill å bruke er ihvertfall litt opptatt av om verdien vil synke som en stein eller bestå.......

Håper ikke Alf Lie ser det som kritikk eller noe slikt......jeg beundrer initativet som sagt......
 
Jeg antar at de som kan bruke 1,8 mill. på en klokke ikke tenker så veldig masse på verdiutviklingen....
 
Dem jeg kjenner til som har 1.8 mill til overs har ikke blitt rike ved å sløse bort penger uten å tenke over det. Biler er en ting....men klokker kan være en meget god investering...spesielt hvis man kan bruke så mye penger på å velge meget sjeldne og verdifulle ur.

mener det er generelt sett en fordom at man tror rike spruter penger uten baktanke.....noe som sikkert amerikanske serier har bidratt til.....