Hvorfor er ikke.....

Medlem
31. des. 2011
Innlegg
163
Sted
Østlandet
Hvorfor er ikke Aqua Terra mer populær en det den er?

Det er jo en kjempeflott klokke som passer til alt. Pen nok til dress tøff nok til sport.
Den er enkel og pen, har inhouse med innsyn og er skikkelig vanntett med skrukrone. Funker bra både med lenke og rem.

Den står jo for eksempel på ingen måte tilbake (etter min mening) for explorer? Her er det vel riktignok litt historie bak. Samt at det er Rolex, som sikkert er grunn nok for mange.
Når det er sagt er vel ikke dette heller blant Rolex sine mest populære modeller?

Hvorfor er det slik at disse klokkene som faktisk bare er klokker og gjør det de skal, vise tiden, ikke er mer populære?
Dette tvinger frem et siste spørsmål: Hvorfor er dykkerklokker i alle varianter så vanvittig populære? De færreste av oss dykker jo med dem. Har selv endt opp med en PO som enste (foreløpig) klokke, så er jo ikke noe bedre selv :p
 
Hvorfor er ikke Aqua Terra mer populær en det den er?

Jeg tror den er mer populær i verdens største land - dvs. utlandet:cool:

Ellers så må jeg si at jeg er 100% enig med deg! Aqua Terra er en vesentlig penere klokke som kan brukes til det meste - i motsetning til PO. Jeg definerer alle dykkerklokker som rene sportsklokker (også SUB - selv om mange mener har inne at det er en ypperlig dressklokke....).

Nå har det jo vist seg at dykkerklokker fra Omega og Rolex er lett omsettelige og har en pris de fleste kan leve med. Tror nok det er hovedgrunnen til at mange andre - og vesentlig mer spennende klokker - ikke er like mye omtalt her inne.
 
Hvorfor er det slik at disse klokkene som faktisk bare er klokker og gjør det de skal, vise tiden, ikke er mer populære?

Det er vel kanskje akkurat dette som er problemet.
Null historie og null særpreg.

For all del, pene klokker. Men de mangler kanskje det lille ekstra som får en potensiell kjøper til å dra kortet.
De er jo ikke akkurat billige. For en slik penge vil vel forbrukeren forlange noe litt mere spesielt på håndleddet.;)
 
Det selges faktisk veldig mange AT'er i Norge, er vel noen her på forumet også..
 
Det selges faktisk veldig mange AT'er i Norge, er vel noen her på forumet også..

Det stemmer nok bra. Hva som vises og diskuteres her på forumet er nok ganske langt fra et representativt snitt for hva som selges hos norske urmakere...
 
Tipper den selger relativt bra i Norge og ellers, både mekanisk og quartzmodeller.
Med cal 8500 er den en "stunner", men det er en del klokker jeg skal innom før den :)
 
AT 8500 er utrolig kul. Et ur jeg uten problem kunne hatt rundt armen. Er de lite populære? Trodde det var et godt tegn at de bytta ut 2500 med 8500 nå for ikke så lenge siden.
 
Innbiller meg at det stemmer at det er flere ute blandt disse vanlige menneskene enn her inne. Gikk akkurat bakover i dagen klokke etter 30 subs og seamasters så jeg fortsatt ingen Explorer 1 eller AT. (skal sørge for å bøte på det i morgen;))

Begge klokkene er fantastiske i mine øyne. Lenge siden jeg bestemte meg for å ha en eller begge. Men først en speedy og en sub.
 
Måtte bare oppdatere meg litt på modellen, eller de 78 eller noe så variantene man kan få. Myyye flott må jeg si. mye flott. Enda et ur å tenke på......