Hvordan får man kjøpt en ny rolex i dag?

Medlem
3. okt. 2016
Innlegg
14
Sted
Oslo
Titelen sier vel det meste, situasjonen er at jeg sto på venteliste hos jørgensen for å kjøpe den nye seadwelleren, desverre ser det ut til at han ikke lengre fører klokken og dermed står jeg igjen uten noe som helst... Alle andre forhandlere som fører Rolex sier bare til meg at de ikke fører venteliste lengre ettersom de ikke klarer å fylle ordrene sine, jeg som da ønsker å kjøpe meg en Rolex uten å måtte kjøpe 10 andre klokker for å bygge et kundeforhold mister da muligheten min for å kjøpe et nytt ur.

Samtidig er jeg den personen som kjøper noe og beholder det og dermed ikke aktuelt å kjøpe et brukt Rolex ur, spesielt siden det koster i mange situasjoner mer enn et nytt ur.
Hvordan hadde dere gått frem i min situasjon? er det sånn at det er andre land hvor det er lettere å få tak i rolex nytt eller er det mye herk mtp toll osv?

Sånn det står nå er en Hulk eller seadweller veldig høyt oppe på ønskelisten min, men sånn jeg ser det må jeg nesten bare vente til neste finanskrise slik at folk slutter å kjøpe opp alle klokkene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Situasjonen har nok dessverre blitt slik du her beskriver. Tenker du må fortsette å henvende deg høflig til forskjellige forhandlere slik at de etter hvert husker deg igjen (men ikke slik at de blir leie av mas...). Det er en stor fordel hvis du bor slik til at det er naturlig for deg å «stikke innom» en forhandler nå og da. Grunnen til det er at Rolex ikke lenger tillater «postordresalg» av sine klokker. Klokken skal nå overleveres personlig, og plasten skal plukkes av før du får forlate butikken ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling og Grendel
Jeg var helt nede i Budapest (digitalt) og sjekket med Petit Geneve-butikken der om de hadde stålmodeller. Ingen rene stål, men siden de skjønte jeg var veldig keen fikk jeg tilbud om en 116613LN de hadde inne. Ungarn har jo 27% moms også, så trekkes fra mer der, enn det legges på ved innførsel her.

Kan sende deg info om du vil (info fra mailsvaret altså). Jeg gikk jo for annet merke til slutt, selv.
 
Det er bare til å bygge seg opp en relasjon igjen. Du må nok bruke litt tid men vise interesse og stikke innom forhandler fra tid til annen hvis det er mulighet. Hvis du ikke har mulighet for å besøke forhandler fra tid til annen så ville jeg skrevet en mail i forkant for deretter å følget opp pr tlf. Utenlands er det nok lettere enn i Norge hos rette forhandler hvis du ikke har mulighet for personlig besøk. Men som andre skriver du må hente klokka fysisk i butikk etter Rolex sine krav.
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp og eidehelg
Jeg tror ikke det er så håpløst som enkelte hevder.
MEN! Unngå å ringe eller send e-post før du har fått en kontakt som kjenner deg. De store AD’r får hundrevis av e-poster/telefoner fra hele verden - hver uke.
Stikk innom se på hva de har, takk ja til en kopp kaffe, dette er jo både hyggelig, lærerikt og relasjonsbyggende.
 
@BRIO1368
Er et par måneder siden jeg var innom og slo av en prat med de sist, men da var ihvertfall 116610 tilgjengelig ila noen dager. LV mener jeg de sa kunne ta 3-4 uker. Har begge klokkene fra før, så ble naturligvis ikke noe kjøp. Har riktignok et slags kundeforhold selv om jeg ikke har kjøpt noen Rolex der på 5 år. Hvordan det fungerer å kun sende de en mail/ringe aner jeg ikke. Nye GMT kunne jeg forresten kjøpe dersom jeg samtidig kjøpte nye GMT i helgull. Send gjerne PM om du har andre spørsmål.
 
Det er noe som heter flaks også. Jeg og brodern var på guttetur I Hamburg for en måned siden og dro spontant innom AD. Jeg ruslet ut etter en time med en 116710LN på armen mens brodern kom etter med en 116610LV. Ikke snakket med de på forhånd. Ingen relasjon. Tro det eller ei.
 
Det er noe som heter flaks også. Jeg og brodern var på guttetur I Hamburg for en måned siden og dro spontant innom AD. Jeg ruslet ut etter en time med en 116710LN på armen mens brodern kom etter med en 116610LV. Ikke snakket med de på forhånd. Ingen relasjon. Tro det eller ei.

Jeg tror deg. Virker som en del AD'er er lei av lister ettersom selv de "gode" kundene bare invisterer.

Resultatet er at de får inn en klokke, den legges ut i butikken. En heldig sjel går lykkelig ut. Ryktet går "der bare legger de ut klokken" flere "stikker innom" isteden for å ringe, kanskje resultatet er at flere går ut med en annen modell eller merke? Noe som er mer sannsynlig enn om de bare hadde ringt.
 
Ikke dum teori det der. Selgeren i butikken fortalte at de hadde i utgangspunktet bestilt disse to klokkene til en veldig god kunde men han hadde unnlatt å komme for å hente de. Min Gmt fikk vi kjøpe umiddelbart men måtte overtale litt for å få sub`en også. I alle tilfeller var det to rimelig fornøyde og fjetrede karer med tom lommebok som gikk ut av butikken. Ble en dyr guttetur
 
@Snowball du kan da altid få kjøpt min litt mindre SD4k for en hyggelig pris :)
Eller så er dette et så greit forum der de fleste uren går litt på rundgang, så har du en kjiip AD så bare legger du ut en kjøpeannonse her vel ;)
 
Har opplevd at enkelte modeller som det hevdes her på berget det er «årevis» med ventetid på er noenlunde tilgjengelige og til og med rabatterte hos Rolex-forhandlere i Polen, Ungarn og Tsjekkia, som er land jeg besøker ofte. Var innom Rolex-AD i gamlebyen i Praha for omtrent en måned siden og det lå det jammen både 116710LN, 116518LN, og 116519LN i monteren i tillegg til alt du kan tenke deg av twotone. Spurte om det var mulig å skaffe vanlig sub i stål og fikk beskjed om at det kunne la seg gjøre på «relatively short time».

Lignende utvalg i Krakow og Budapest også forøvrig. Var vel en 116710LN i monteren sist jeg var i Buda.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mavo og Ringeklokke
Har opplevd at enkelte modeller som det hevdes her på berget det er «årevis» med ventetid på er noenlunde tilgjengelige og til og med rabatterte hos Rolex-forhandlere i Polen, Ungarn og Tsjekkia, som er land jeg besøker ofte. Var innom Rolex-AD i gamlebyen i Praha for omtrent en måned siden og det lå det jammen både 116710LN, 116518LN, og 116519LN i monteren i tillegg til alt du kan tenke deg av twotone. Spurte om det var mulig å skaffe vanlig sub i stål og fikk beskjed om at det kunne la seg gjøre på «relatively short time».

Lignende utvalg i Krakow og Budapest også forøvrig. Var vel en 116710LN i monteren sist jeg var i Buda.

Hadde de noe utstilt i Praha? Går forbi 2-3 ganger i året, ikke sett stål Rolex, annet enn exp2 og DJ på lang tid.