Hvordan få byttet glass og bezel insert på en Seiko "5KX"

Medlem
8. aug. 2022
Innlegg
539
Sted
Sarpsborg
Jeg er fersk i gamet, og har litt lyst til å få byttet til safirglass og keramisk insert på en "13 på dusinet" Seiko 5 Sports.

Men jeg innser at for å bytte glass, trenger man litt spesialverktøy, og muligens littegrann erfaring.

Kan man bare ta med seg mod-delene inn til nærmeste urmaker og få jobben gjort, eller er det uglesett?

Er det kanskje noen på Tidssonen som er mer drevne som kan hjelpe med sånne småjobber? (Sarpsborg-ish)

På forhånd takk.
 
Jeg har hatt Alf Lie til å bytte bezel insert på en Seiko Sumo, Tidemann til å bytte safirglass, skive og visere på en SKX, og Christensen til å bytte safirglass, skive og visere på en SKX.

Hadde nok muligens ikke tasset inn på Bjerke på Karl Johan og bedt om det, men "de andre" i Oslo har ihvertfall gjort det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Jeg er fersk i gamet, og har litt lyst til å få byttet til safirglass og keramisk insert på en "13 på dusinet" Seiko 5 Sports.

Men jeg innser at for å bytte glass, trenger man litt spesialverktøy, og muligens littegrann erfaring.

Kan man bare ta med seg mod-delene inn til nærmeste urmaker og få jobben gjort, eller er det uglesett?

Er det kanskje noen på Tidssonen som er mer drevne som kan hjelpe med sånne småjobber? (Sarpsborg-ish)

På forhånd takk.

Kikk på siden til www.klokkebua.no