Hvor kjøpe vintage

Medlem
26. jan. 2018
Innlegg
158
Sted
Det ekte Asker
Hei!

Har begynt å se meg litt om etter vintage. Titter på dressur fra VC, AP, JLC, Zenith, Piaget el, 50-60-talls.
Har foreløpig sett mest på Hodinkee, men der kommer det ikke inn så ofte. Og har funnet ut at det er sånn jeg egentlig vil handle, ikke blindkjøp gjennom Finn, eBay eller markedsplasser på forumer. Er det noen som vet om gode «butikker» med gode nettsider og ut som er gått igjennom og beskrevet med litt realisme?

vh
Thomas
 
Hvis man vet hva man holder på med er eBay fortsatt best på pris og utvalg . Chrono24 er stort sett overpriset, men det gjelder jo også mange selgere på bukta :)
 
Mye rart på Chrono24 og - dessverre. Ble forsøkt lurt med en Luminor, der teks brukket skrue var limt til kassa....

Når det gjelder vintage har jeg gjort gode kjøp på eBay. Det handler om å gjøre litt forarbeide, - søk litt rundt den aktuelle modellen du er interessert i. Et websøk kan gjøre at du unngår den store fella.

Det vil alltid være en risiko forbundet med kjøp på nettet. Betaling via Paypal har noen fordeler. Selv hadde jeg en episode med en passe usympatisk selger i fra England. Hun solgte en Ollech&Wajs som pen og "in working condition".

Når jeg mottok uret stemte beskrivelsen lite. Der ene hornet var slått skjevt (første gang jeg har sett dette) ikke mulig å se på bildene - og ikke tilfeldig. Det var også nesten umulig å trekke opp uret - her var oljen størknet for lenge siden. I tillegg stanset uret etter kort tid.

Det uret gikk i retur, selv om kjøper var pottesur og omtalte undertegnede med lite positive gloser, så fikk jeg mine penger i retur.
 
  • Liker
Reaksjoner: chronometer