Vil si at fasiten ikke ligger i antall mm. Dersom du lurer om det er for høyt, så er det kanskje det. Høyden er jo en av de viktigste faktorene hva komfort angår, som jo er avgjørende for en daglig bruksklokke.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Nei ikke nødvendigvis. Kommer an på alt det andre. Diameter, lengde, reimbredde og hvordan den sitter på armen din. Og ikke minst kassas fasong og om glasset kurver eller er flatt. En kasse som blir "brutt opp" i ulike nivåer fremstår helt annerledes enn en monolittisk utformet kasse. En som virker alt for høy av den grunnen er Tudor Black Bay.

LarsB
 
Er for høyt eller feil reim om den føles litt vinglete på håndleddet ;) 19mm høyde på denne. Føles rart men greit.

20210725_170227.jpg
 
Min dagligdagse klokke er 17mm, har aldri merket noe negativt rundt det, er det fare for å smelle inn i en dør eller et bord er det sjelden 3-4mm som har noe å si, heller aktivitet og uoppmerksomhet.

Kanskje noen fra klokkepolitiet som fnyser, men det får være deres problem.

20211108_203407.jpg



Til spesielle anledninger er det uansett denne som gjelder, den har alle millimeterene:
 
For meg er det viktigere enn diameter. Jo lavere jo bedre faktisk. Alt over 13-14mm synes jeg er ubehagelig
 
  • Liker
Reaksjoner: superlaffen
Beklager for OT spørsmål, men er litt nysgjerrig på hva du har rundt kassen på klokka di?
Det er plast, den er helt ny. Men jeg endte med å sende den tilbake. Ikke fordi den var høy, men fordi bezel rundt 45, 30 og 15 er litt løst. Når jeg trykkee der kommer det klikkelyd fordi bezel dyttes ned på kassen.
 
Det er plast, den er helt ny. Men jeg endte med å sende den tilbake. Ikke fordi den var høy, men fordi bezel rundt 45, 30 og 15 er litt løst. Når jeg trykkee der kommer det klikkelyd fordi bezel dyttes ned på kassen.
Seiko? Har hatt samme på et par andre klokker. Var aldri noe problem med det på de jeg hadde i alle fall.
 
Hvor tynn er for tynt? Faktisk og litt interessant :unsure:

Faktisk er det av interesse. Jeg har opplevd klokker som føles for tynne. Igjen henger de sammen med utforming. Felles for dem er de i tillegg til å være tynne har de hatt påfallende flate baklokk. Tynnheten henger i tillegg sammen med opplevd størrelse. Jeg syntes for eksempel at Bell 6 Ross som var passaroundklokka 2021 lå på grensen til å kjennes tynn ut.

Dette gjør meg skeptisk til å bruke hundretusener på Bulgari Octo Finssimo, ;)
Bare tulla. Det er helt sikkert noe man kan vende seg til. Men verd å tenke på det også. Så lenge man sitter of filer på hver lille subjektive detalj man overhodet kan komme på. Og "for tynn" er sikkert (minst) like gyldig som "liker ikke kerning på fonten"

LarsB