Hvor får jeg kjøpt en komplett balansebru med balansehjul?

Medlem
19. mai 2018
Innlegg
547
Sted
Himalaya
Jeg prøver å få tak i en komplett balanse bru med balanse hjul til eta vaijoux 7750 å har lett rundt på nett, men vanskelig og finne en komplett til salgs ny eller brukt. Kanskje jeg er dårlig til å lete ikke vet jeg.
Noen som har noen tips hvor skal kan lete? h
 
Kan du ikke sende en hyggelig mail til diverse urmakere og spørre
om noen har er 7750 vrak med ok balanse liggende. Kanskje du kan
få kjøpe det du leter etter. Eventuelt hele urverket.
 
Det kan sikker funke det, men de urmakeren jeg har vært innom er veldig lite snakkesalig når jeg kommer inn på å skaffe deler og avslutter alltid med å si at "den delen der veldig kostbar" osv. Men de er veldig snakkesalig om alt annet. Jeg finner det noen steder rundt på nett men det er veldig lite av det. Får vel bare lære meg og sette det sammen selv da Har sett noen YouTube videoer av det
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
image.png

Har det løst seg? Hva har du av deler fra før? Hva slags finish er det på resten av verket?
jepp det har løst seg. Jeg fikk bestilt komplett hjul og fjær fra ottofrei og regulator i tre deler fra et annet sted. Da får jeg brukt den originale brua som jeg ønsket pga av finishen. Alt ligger på posten hjemme å venter til jeg kommer fra ferie.

Når du mener finish mener du da om det er "gravert inn mønster" i verket?
 
Så bra! Ja, f.eks så har bryggen du har bilde av såkalt "perlage" mønster. Det er også vanlig med matt/sandblåst overflate. Ikke fint hvis f.eks resten av verket har perlage og balansebryggen er sandblåst.

Du må være veldig forsiktig når du skal montere det. Veldig lett å bøye spiralen når den skal festes i rykkelåsen.
 
image.png
image.png
Så bra! Ja, f.eks så har bryggen du har bilde av såkalt "perlage" mønster. Det er også vanlig med matt/sandblåst overflate. Ikke fint hvis f.eks resten av verket har perlage og balansebryggen er sandblåst.

Du må være veldig forsiktig når du skal montere det. Veldig lett å bøye spiralen når den skal festes i rykkelåsen.
Jeg har tenkt til å dra til en urmaker for å sette den sammen.

Jeg har to deler jeg kunne tenkt meg å fått "perlage" mønster på, er det noen som driver med det?
Det er en rotor bru og en plate jeg bruker der kronograf delene er fjernet på denne IWC aquatimer chronographen