Hvilket eksklusivt klokkemerke tror du vil gå i grava først?

Det var en frisk spådom ;)

Jeg vil gjerne høre hvilke merker du klassifiserer som "eksklusive", og noe argumentasjon bak hvorfor du tror LVMH-eide Zenith – oppfinneren av den selvtrekkende kronografen, og fanebærer for LVMH-gruppens satsning på "Zenith Oscillator" – går i graven først :)
 
Det er vel hevet over enhver tvil at de gode årene vi hadde for en tid tilbake medførte at «alle» skulle lage ur og da helst særs eksklusive komplikasjoner. Inhousebegjæret har nok og gjort et og annet Hus sårbare. Nå er vel ikke Zenith det man trenger å bekymre seg for.

Derimot kan man håpe klesmerke- tourbillonene svinner hen. Da tenker jeg ikke på Bvlgari så det er sagt.
 
Vet ikke hvordan vi skal definere "eksklusivt", men første merket som slo meg er Bomberg. Fysjom.

bomberg_images_web_1108_CH_1920x1080_mod_1.jpg
 
Mener du Fossil? :)

Ligger de på dødsleiet de også? :) Nei, jeg mener jeg så en artikkel i Kapital om Timex, hvordan de sleit i smartklokke-markedet, men fikk ikke med meg tapene, bare at de var YUGE. Anette Olsen (Fred Olsen familien) sitter jo i styret... Slite i smartklokke-markedet... Det varmer et vintage-hjerte. :D

EDIT: Ja, vent, vent.. Fossil som en del av Timex Group. Selvsagt har du kontroll @Jon Henrik.
 
De skiftet hender tidligere i år, i en deal som verdsatte selskapet til cirka 7 milliarder NOK :)

Blir veldig overrasket om et så sterkt brand som Breitling, går dukken med det første. Nylig hentet de inn Georges Kern fra Richemont. Blir interessant å se hva han gjør.

Enig. (Bombe).

Jeg tenker mer på nykommere som prøver seg mot de store og det med litt kvanta, Bremont kanskje.... Og da blir jeg personlig trist, elsker jo bakgrunnshistorien og fokuset på kronoer og fly.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle
Hvis jeg har skjønt det riktig, solgte den forrige IWC-kolleksjonen i moderate mengder. IWC håper at den nye, mer klassiske skal bli bedre mottatt. De klarer seg uansett bra, Pilot-modellene selger fremdeles godt. Det samme gjør en del Portuguese-modeller, og de dyrere komplikasjonene.