Hvilken email tilbyder

Medlem
26. mars 2012
Innlegg
300
Jeg regner med det er noen her som er over gjennomsnittet flink på IT, jeg er ute etter å bytte email tjeneste. Hva er å anbefale? Har brukt Google men ønsker noe med mindre reklame, og som ikke skreddersyr reklame etter hva jeg mottar i innboksen min.

Er ikke så kravstor annet enn at det må være mulighet for tofaktor autorisering, ikke reklame og kan gjerne sette litt fokus på personvern. Hva bør jeg bytte til?
 
Hvis du er villig til å betale for lagringsplass, så gå for protonmail. Er du inne i Apple økosystemet, så kan iCloud være et alternativ.
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Betaler gjerne en slant så Protonmail skal jeg sjekke ut! Det som er viktig for meg er at det er stabil tilbyder, og som gjerne tilbyr litt mer personvern enn Google.
 
ProtonMail som primær e-post og 33mail.com til alt av junk der man må gi fra seg e-post til div nettsider etc.
 
Jeg har en GMail, og Outlook.com.
Begge er i og for seg greie. Bortsett fra at "du vet at google tracker deg hele tiden". Dette er en årsak til at jeg til tider vurderer å bytte mailadresse, men det vil være en større jobb.

Nå har jeg installert NoScript og AdBlock i min browser. Det kan være derfor jeg ikke plages av så mye reklame...
Derfor; jeg har ikke byttet ut gmail....

Prøv NoScript og AdBlock. Jeg vil tro de egentlig er svaret på ditt spørsmål @Humla .

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Jeg har kjøpt og brukt eget domene til epost i 6 år. Det har fungert problemfritt. Jeg har brukt Apples epost program og leverandørens (Domeneshop) web-mail. Hva får jeg i tillegg med Proton?
 
Ser ut som at det blir ProtonMail og eget domene, er det noen spesifikke sider som er anbefalt å kjøpe domene igjennom?
 
Proisp.no er etter min erfaring et godt alternativ til Domeneshop. Noen kroner billigere for .no-domener og et veldig greit kontrollpanel (cPanel).
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinn1
Vil legge til én sak, dersom du er i Apple økosystemet. Det gir deg også muligheten til å bruke «Sign in with Apple» på en del tjenester, som oppretter en random e-postadresse til den tjenesten du oppretter, slik at tilbyderen aldri ser din ekte e-post. Ganske fiffig tjeneste. Verdt en kikk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Jeg endte til slutt opp med å kjøpe eget domene, kombinert med ProtonMail. Kjempefornøyd så langt, anbefales!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel