Hvem skrur?.

Medlem
10. juni 2015
Innlegg
69
Sted
Hordaland
Hei

Som relativt ferskt medlem på TS og klokkeglad med mulighet til å skru litt på egenhånd så ser jeg jo at flere gjør det samme. Miljøet er ikke så stort men det er, og det er gøy.
Bruker mye tid på de større utenlandske forum hvor jeg lærer en del, handler litt og bare nyter tråder om service, reparasjoner, hommage, teknikker og tips/triks for å få ur i stand.

Hvor mange her inne skrur selv, da mener jeg skrur mer enn å skifte reim eller batteri?.
 
  • Liker
Reaksjoner: Doffen50
Jeg er helt fersk, men har meldt meg på kurs nr. 1 hos Timezone. Ambisjonen er å lære mer, men jeg tar det i rolig tempo. Jeg følger en del med her på forumet for å lære av de mange som har mer kompetanse enn meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Prowler
Jeg har alltid likt å skru.
Prøver å sette av tid til å skru klokker, men det går mest i planene. Det er en utrolig følelse å få til en klokke som tikker igjen! Det er et stykke arbeid jeg håper å bli flinkere på etterhvert!

Derfor har også jeg ambisjoner om å lære mer!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Prowler
Det var betydelig færre som skrur selv enn først antatt :)

Blir kansje litt fler etter "urmakerkurset" i høst/vinter.

Ville vert morro å få litt flere DIY'ere her på tidssonen alá WUS miljøet, tech, verktøy, teknikker, og bygge tråder.
 
Jeg må i alle fall hjem og bygge en ny klokke, etter at jeg solgte den jeg har på. Nå er jeg på tur og tok på klokken jeg satte sammen for en uke siden. En kammeret kjøpte den, og han skal få den på Gardermoen.

Det er en lettere form for skruing, men god trening.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Prowler