Hva synes dere?

Medlem
1. mai 2011
Innlegg
231
Jeg er en skummel stalker som har sneket rundt på forumet her i tide og utide. Har gjemt meg i skapet og ikke våget meg ut i frykt for å bli helt bitt av basillen. Siden jeg var liten har jeg underkuet min trang til å kjøpe klokke med å si "Det er ikke et reelt behov" men nå føler jeg at jeg må gi etter.

Min økonomi er for øyeblikket trang og jeg har disse kriteriene:
Safirglass (Håper på å komme inn på politihøgskolen i løpet av høsten)
Quartz (ikke drep meg, ønsker en klokke jeg ikke behøver å stille en gang i uken og som jeg kan applaudere for et godt musikkstykke med.)

Disse har jeg kommet frem til, hvilken synes dere er penest?:

l_snad28p1.jpg


SEIKO-COUTURA-ALARM-CHRONOGRAPH-SNAC75__38707129_0.jpg


201010260500.jpg


snq004p1_MED.jpg


SNAD25P1_MED.jpg



Er ikke helt overbevist over mekaniske ur, noen som kan overbevise meg om at mekaniske/upresise ur vil gi meg en bedre følelse en et quartz?

Hadde jeg hatt pengene hadde jeg gått for denne:
Se den vannvittig deilige detaljen på sekundviseren og den nydelige bezelen.
(Breitling Chronomat Evolution Eid av Sjuli her på forumet)

a27c_3.jpg
 
Av de du har listet opp, ville jeg valgt nr. 4. Vil gjøre seg bra på nylon også, og er passe stealth for en lovens vokter.

Hvor trangt er budsjettet? Det finnes mange rimelige mekaniske alternativ...;)
 
Hei og velkommen til forumet.

Alle som skal bli Pol`ti bør ha en citizen på gummirem:)

Neida, synes At alle de klokkene du ramser opp er fine (kanskje med unntak av den svarte). Det med mekaniske ur er deninitivt en "greie", og har du den ikke så er det egentlig bare flaks (koster veldig mye denne hobbyen her).

Ved å kjøpe en seiko med Quartsverk får du en kvalitetsklokke i et spiselig prisskjikt. Jeg er ikke så inne på disse klokkene men mener bestemt at det er vesentlig mye å spare på å handle på nett, både e-bay men også forhandlere på finn. Har lagt merke til at mange av disse klokkene koster dobbelt så mye i vanlig butikk.

Helt til slutt, lykke til med opptak ved PHS, og jeg mener det med gummirem hvis du skal bruke klokken på jobb i hvert fall;) Skader enten uret eller håndleddet med lenke når du f.eks en dag skal "snakke" noen til rette (hvilket du helt sikkert skal allerede II året).
 
Som en mulig kommende politimann, bør du glemme klokker med utseende som på de seks første bildene ;)! Kanskje til "pen-bruk".....
Til daglig bruk bør du velge noe som er mer hardfør og tøff! Om budsjettet ditt sprenges av den Breitling'en du viser, så vil jeg anbefale en eller annen mekanisk Seiko, gjerne i sort farge. Ta gjerne en titt på www.chronograph.com

Lykke til med valg av utdanning / yrke!
 
Helt til slutt, lykke til med opptak ved PHS, og jeg mener det med gummirem hvis du skal bruke klokken på jobb i hvert fall;) Skader enten uret eller håndleddet med lenke når du f.eks en dag skal "snakke" noen til rette (hvilket du helt sikkert skal allerede II året).

Det har du jo peiling på Greg! :D


Forøvrig Greg,- "saken" vi har snakket om er nå kommet i havn... :D
 
Enig med Greg i at dette med mekaniske ur handler mest om følelser og lite fornuft - og det kan nok være vanskelig med noen setninger, eller i det hele tatt, å overbevise noen om at dette bør en satse på. Det er ikke som å få forklart at denne vaskemaskina er så mye bedre enn den ved siden av. Jeg tror at du bare oppdager det etterhvert, evt ikke.

Det tar litt tid å venne seg til tanken på å bruke 15-20.000 eller mer på en klokke som skal vise tiden - og som attpåtil ikke går mer nøyaktig enn at en bør forvente å stille den et par ganger i måneden (men mange går langt mer nøyaktig enn det...). I tillegg, og kanskje det største "ankepunktet", legger du den fra deg på fredags ettermiddag er den stoppet når den skal på mandags morgen.

Jeg vil tro at du i yrket vil bli avhengig av å ha meget nøyaktig klokke - og solid. Hadde det vært meg tror jeg jammen jeg ville sett meg om etter en Casio g-shock (nærmest bombesikker digital sak som finnes i et utall varianter) og kanskje sugd litt på tanken om en mekanisk klokke til privaten. Du får nye, meget bra, mekaniske klokker fra 1000 kr og oppover. Har du 4-5000 kr å bruke har du svært mye å velge i (men da forutsett at du handler fra utlandet/ebay)
 
Takk for gode svar:)
Alle de jeg har sett på har ekstremt lav pris på:
http://www.creationwatches.com/products/

Alle de klokkene jeg har tittet på, tåler 10atm og har safirglass så jeg håper de tåler litt juling (skal behandle min kjære pent). Min prisklasse er opp til totusen kroner.

Har siklet mye på Seiko 007, ser deilig ut med Nato. Men hva er vitsen med mekanisk ur hvis en ikke har bakside av glass til å se herligheten?

ChristianN: Jeg er enig, pen klokke og en veldig høy nerde/dingsefaktor med tritiumkolbene:D
 
Kan absolutt anbefale en SKX 007/009.
Tøffe klokker som tåler mer enn eieren.

Men hva er vitsen med mekanisk ur hvis en ikke har bakside av glass til å se herligheten?

Nå er ikke verkene til Seiko så pene at de trenger sårt å vises frem da...:D
 
Tror heller jeg ville gått for en G-shock eller Seiko 007 :)
 
Hvordan er det med nøyaktigheten? Tror jeg går av hengslene hvis den hele tiden viser feil tid.. Ser at den forøvrig koster 800,- som er en hyggelig pris
 
Hvordan er det med nøyaktigheten? Tror jeg går av hengslene hvis den hele tiden viser feil tid.. Ser at den forøvrig koster 800,- som er en hyggelig pris


Ca 5-20 Sek avvik per dag er normalt...
Rimelige Seikoer er nok ikke de som går mest presist

Som sagt, er du opptatt av nøyaktighet gå for quartz
 
Takker for gode svar!
Holdt lenge en knapp på de med gull, men ser nå at nr.4 er en fin klokke. Desverre har den to modeller. to skritt frem og ett tilbake. Samme pris for begge:
Denne har Perpetual date:
SNQ117P1.jpg

Mens denne har sekundviser:
SRK021P1_MED.jpg



Himla praktisk med dato, men føler at jeg da må ofre litt av det estetiske siden den ikke er like flott.
*mumle* idioter som lager en så stygg datovisning..
 
Helt enig med over. Synes du får en "renere" look med sekundviseren. For å matche yrkesvalget ditt hadde det sikkert gjort seg med en svart nato på denne.
Lykke til:D
 
Da var den med sekundviser bestilt :neutral:
Stygt redd for at jeg har dratt på meg en uheldig vane nå;)

Har allerede lyst på en diver med matt sort kasse.....:p

Leste tidligere en gang at www.creationwatches.com sender klokkene som gave slik at en slipper fortolling, stemmer dette?
Noen som har fått klokken sin stoppet og avkrevd toll?
 
Vi lar moms- og toll-diskusjoen ligge død her på forumet.:)
Det blir helt opp hver enkelt hva de måtte velge å gjøre angående toll og avgifter.;)
Ta gjerne et søk i feltet oppe til høyre, så kan du lese litt om hva som er sagt før om dette.
 
Generelt får du ikke så mye "toll" at det gjør noe, men du blir avkrevd for moms og et behandlingsgebyr på pluss/minus en hundrelapp eller to.

Så sånn ca, 25% av kjøpspris pluss fraktpris + en hundrings = endelig pris.