Host!

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Innlegg
4.683
Sted
Ingensted
https://nhi.no/psykisk-helse/rus-og-avhengighet/narkotiske-stoffer/cannabis-gir-lungesykdom/
DF92031B-F83A-4189-B754-1529CC2163D3.png
 
...og jeg som var sikker på at du var en royalist. Hvordan kan du insinuere noe slik?:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
He he, ja om du ikke skjønner sammenhengen;) ..og i tillegg er en fakta fornekter da:p.

Vel, det står at å røyke 3-4 jointer om dagen er like skadelig som å røyke 20 vanlige sigg om dagen...
Nå er det ikke selve røykingen jeg mener det dummeste jeg har hørt, alle med litt sunn fornuft vet at det å sette fyr på noe, for så å trekke denne røyken ned i lungene ikke er det smarteste du kan gjøre. Men hele denne artikkelen minner meg om den japanske forskningsrapporten fra 2014 tror jeg det var, som fastslo at damping var 10 ganger mer skadelig enn røyking...
 
For å spille temaet litt videre; Canada har nå legalisert cannabis for rekreasjonsbruk som det andre landet i verden (Uruguay er det første). Hadde US hatt demokratisk styre nå ville de sannsynligvis kunne blitt neste land ut. Når skjer dette i Europa, og hvor mange år tar det før vi ser mer nyansert på dette her på berget?
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicosand
Vel, tegnene fra Stortinget ser først og fremst ut til å gå mot avkriminalisering av bruken i det minste. Personlig hadde jeg sett at det ble mer fokus på den medisinske bruken av thc/cbd og canabinoider(eller hva de stoffene heter igjen). For min egen del føler ikke jeg noe behov for å begynne å røyke meg stein istedet for å ta meg en øl eller to, men vet at det ligger mye positiv forskning på medisinsk bruk av cannabis hos feks MS pasienter, noe jeg er. Og om jeg kommer dit hen at jeg og begynner å få mye nervesmerter og muskelspasmer, så tror jeg heller at jeg vil ha noe cannabis I ett eller anna format, enn å stappe I meg medisinsk herioin I form av oxycodon som mange leger er alt for flinke til å dele ut.