Hjelp til valg av første klokke!

Medlem
4. juni 2019
Innlegg
4
Sted
Skien
Hei, ønsker å kjøpe min første klokke. Hadde satt stor pris på hjelp og anbefalinger. Ønsker en klokke jeg kan bruke hver dag.
Har et budsjett på 3500, men kan strekke meg lenger om det er nødvendig.
Ønsker en klokke laget av stål, og gjerne en det er mulig å bytte/selge ved et senere tidspunkt.

Kom med alt av anbefalinger og tips, vill bli tatt godt i mot!

Hilsen student.
 
Da foreslår jeg at du går for en Seiko av ett eller annet slag. Skx/turtle/samurai...
Dette er divere, men Seiko har modeller for enhver smak og i alle prisklasser. Fin fin plass og begynne:)
Velkommen til galskapen;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Da foreslår jeg at du går for en Seiko av ett eller annet slag. Skx/turtle/samurai...
Dette er divere, men Seiko har modeller for enhver smak og i alle prisklasser. Fin fin plass og begynne:)
Velkommen til galskapen;)
Ikke et dumt forslag! Takk skal du ha :)
Hva tenker du om kjøp av ny eller brukt?
 
Jeg tenker vel igrunn at brukt er en fin plass å starte. Du får en av de jeg nevnte til rundt denne prisen brukt. Samtidig så er de mest populære modellene svært lett å selge videre, kjøper du ett pent brukt eksemplar taper du ikke noe særlig med penger hvis du skulle ønske å selge videre heller. Du får sjekke litt rundt, men anbefaler deg å handle fra noen her inne på forumet.
Så det lå en samurai til 2700.- her på bruktmarkedet. Det må vel sies å være en fin pris.
 
Seiko er et godt forslag. Ville også sett på Helson Shark Diver. Flotte klokker som holder seg bra i pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: tskontorp
Mange gode forslag her allerede.

Jeg ønsker likevel å legge til Tissot.
Litt mer 'uvanlig ' merke for allmuen.

Viktigste for deg er å velge mekanisk/automatisk klokke. Med en gryende interesse vil du uke bli fornøyd med quartz.

8
 
Hei. Takk for gode tilbakemeldinger alle sammen :) Har nå spisset meg ut to klokker jeg likte spesielt godt.
1: Seiko, ref: SSC719P1. Pris: 3 245,-
2: Citizen, ref: CI AT2141-52L. Pris : 3 498,-
Begge er dog quarts klokker.

Ikke sett mye salg og diskusjon ang. Citizen merket. Er det et godt merke? og er prisen akseptabel for den type klokke?

Hilsen student.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hei. Takk for gode tilbakemeldinger alle sammen :) Har nå spisset meg ut to klokker jeg likte spesielt godt.
1: Seiko, ref: SSC719P1. Pris: 3 245,-
2: Citizen, ref: CI AT2141-52L. Pris : 3 498,-
Begge er dog quarts klokker.

Ikke sett mye salg og diskusjon ang. Citizen merket. Er det et godt merke? og er prisen akseptabel for den type klokke?

Hilsen student.

Klokker dreier seg kun om følelser. Liker du dem, så er de det rette for deg. Deretter er det bare å la jakten begynne. Dog quartz, som du skriver. "Batteri-klokker" pleier å synke som stein i pris, så kommer du over noen på bruktmarkedet så vil disse være rimelige å kjøpe. Igjen en del av hobbyen.

Jeg startet selv min karriere med "batteriklokker som hadde masse visere.
"Tag Heuer Formula 1".
51Vox5wlgwL._UX342_.jpg


Den gav mye glede i noen år før jeg havnet på "mekanisk-båten". Da ble det irriterende å se på sekundviseren som spratt et hopp pr sekund. Klokken er fin, men har ikke blitt brukt på mange mange mange år. Jeg byttet batteri på den, og fikk den trykktestet. Den ble brukt noen dager og lagt bort. For mange mange år siden ble den tatt frem igjen for å bli brukt litt, men da hadde batteriet gått igjen. Batteriet ble tatt ut og den har ligget. Minner, vet du!

Veldig tøff som rød, er den også. Tag Heuer er fine klokker. Den ville gitt mer magi som mekanisk. Men; da ville den også vært dyrere og jeg hadde nok ikke kjøpt den. Kanskje jeg da ikke hadde havnet i dette uføret? (Kors og hvitløk!)

Nå liker jeg heller mekanisk og enklere design. Det er slik smaken vil endre seg.

Uansett. Det er din smak som skal avgjøre og hva som passer. De to du viser til vil kunne gi deg mye glede i tiden som kommer.

I dag er jeg på Breitling-kjøret.
20190606_085730.jpg


8
 
  • Liker
Reaksjoner: tskontorp