Hjelp meg til å overtale samboeren!

Medlem
15. nov. 2014
Innlegg
261
Sted
Bærum
Da har tiden kommet for at jeg og samboeren skal kjøpe oss våre egen første bil sammen.

Jeg har tidligere hatt en '95 Suburban med 350 motoren, som var mye mer tørst enn en tørst sjømann!
Hun har kjørt moren sin Golf VI i flere år og hun er veldig fornøyd med den.
Hennes kriterier er at bilen skal være "Fin" (ikke spør ....) og ikke for gammel.

Jeg har lyst på en Gwagon, gjerne eldre modell som er bygd om til feks '97 modell. Bensin modell, vel og merke.

Mitt spørsmål er; hvordan overtale hun til en slik bil?
Noen som eier en Geländewagon som kan fortelle litt om hvordan de fikk overtalt finansministeren hjemme?
Og gjerne dele litt erfaringer :)

Takk på forhånd!
 
Går så fint så, bare vis til at the kardashians eller hva pokker cruiser rundt i en:)

kylie-jenner-crashes-her-mercedes-benz-g-class_2.png

Kim-Kardashian-Mercedes-G63-600x807.jpg
 
Geländewagen er etter min mening verdens beste bil. Og står sammen med Porsche 993 på toppen av billisten min.
Men har du en bil du allerede har sett deg ut @Teddy91
Hvor mye penger har du tenkt å bruke?
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og JWL
Denne har jeg sett på, men er litt skeptisk siden den er ombygd til gass.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58411454&searchclickthrough=true

Denne likte jeg veldig godt, men jeg vet at samboeren min helst vil ha en svart eller blå bil. Kan alltids foilere litt billig, da jeg kjenner en som kan ordne dette for meg
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60236169&searchclickthrough=true

Budsjettet er litt uklart, men samboeren min har sett litt på noen biler i 300-320.000 klassen.
Jeg vil personlig ikke bruke så altfor mye, gjerne rundt 250 kanskje.

Edit: Hun kunne tenkt seg en Kia Sportage.... 1.6 bensin, manuell.. Huff :(

Har tenkt litt på import fra Tyskland, men har NULL erfaring med dette.
 
Denne har jeg sett på, men er litt skeptisk siden den er ombygd til gass.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58411454&searchclickthrough=true

Denne likte jeg veldig godt, men jeg vet at samboeren min helst vil ha en svart eller blå bil. Kan alltids foilere litt billig, da jeg kjenner en som kan ordne dette for meg
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60236169&searchclickthrough=true

Budsjettet er litt uklart, men samboeren min har sett litt på noen biler i 300-320.000 klassen.
Jeg vil personlig ikke bruke så altfor mye, gjerne rundt 250 kanskje.

Edit: Hun kunne tenkt seg en Kia Sportage.... 1.6 bensin, manuell.. Huff :(

Har tenkt litt på import fra Tyskland, men har NULL erfaring med dette.
Kia Sportage??? Gammel Gelendewagen er i en annen klasse, hadde personlig kjørt en gammel 240 fra forsvaret framfor en KIA. Husk bare på at det koster en slant å ta en seriøs service på G-Wagen.
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Hva faen skal du med en bil med teknologi fra krittiden og som ser ut som en pappeske.....

Vel, klokkene her inne følger samme prinsipp som ifra "krittiden" :p

Njæ, en gammel Kia skjer ikke!

Noen som vet ca hva servicekostnad på de er? Sånn ca, og hva er det som koster?

Er ikke handy i det heletatt, men det hadde vært artig å prøve å utføre enkle reparasjoner.
 
  • Liker
Reaksjoner: steind
Rimelige og bra deler er lett å anskaffe til w460/61/63. Det er enkel "gammeldags" bil som er lett å skru på selv. Dog ville jeg ikke anbefale å tukle for mye selv uten erfaring, i hvert fall ikke om det har med sikkerhet å gjøre!
 
Rimelige og bra deler er lett å anskaffe til w460/61/63. Det er enkel "gammeldags" bil som er lett å skru på selv. Dog ville jeg ikke anbefale å tukle for mye selv uten erfaring, i hvert fall ikke om det har med sikkerhet å gjøre!

Nei, drivverk, bremser osv tørr jeg ikke å røre, da betaler jeg heller mekanikeren som har utdanningen og kunnskapen som trengs.
 
Tro det eller ei!

Etter lange samtaler, hvor faktisk Kardashians var et tema, så har hun gått med på en Gwagon!
Hun stiller riktignok krav, som kan bli litt av en utfordring. 300.000 er budsjettet, ikke noe ombygg, og det skal være nyere enn 2000.

Får bare holde øynene oppe, ser at det er en G400 CDI på Finn til 355.000.
Må nok muligens gå for en diesel.
 
Du sier det som det skulle være et nederlag, jeg sier kjøp den og hold kjeft :p Du gikk på et tilsynelantende mission impossible, og endte opp med en svingende hjemmeseier. Da føler jeg diesel er en overkommelig kamel å svelge :)

Absolutt, jeg klager ikke. Bedre med en diesel Gwagon enn en 2013 model Kia Sportage med null utstyr og et enormt verditap de neste årene.

Jeg bare takler ikke lyden av diesel, men det er en liten pris å betale i mine øyne :)
Leser på div forum at 400 CDI motoren kan ha mye feil .. :(
 
Ser så mange G'er på veien, men så få til salgs som passer våres kriterier.. :(

Teite avgifter i dette landet :(
 
Absolutt, jeg klager ikke. Bedre med en diesel Gwagon enn en 2013 model Kia Sportage med null utstyr og et enormt verditap de neste årene.

Jeg bare takler ikke lyden av diesel, men det er en liten pris å betale i mine øyne :)
Leser på div forum at 400 CDI motoren kan ha mye feil .. :(
3l v6 dieselen, 320, 350 har en veldig behagelig lyd hvis du ikke liker diesel knatringen det ofte er i dieselmotorer.
 
Du skal IKKE ha 400CDI! Det er en fin motor når den virker, men om noe skjer, og det er dessverre sannsynlig, blåser du lett klokkekontoen. Velg hvilken som helst annen motor fremfor den.
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis