Hjelp med en vintage Mido radiator

Medlem
21. feb. 2017
Innlegg
58
Sted
Fredrikstad
Hei, folkens!
Er det noen eksperter på vintage Mido her inne?
Jeg var så heldig å finne en Mido radiator watch på et lokalt loppermarked for noen uker tilbake.
Klokken har fått navnet da modellen skal forestille grillen på en bil fra 20-tallet.
Jeg har saumfart internett og funnet mye god informasjon på denne modellserien. Mido har blant annet noen veldig interessant her:
https://www.midowatches.com/sites/default/files/document/2018-07/Eng_100years_book.pdf
Jeg vet at klokken er ettertraktet og det finnes flere dokumenterte salg, men da tidlig 2000-tallet. De prisene var forøvrig helt vanvittige.
Er det noen her som vet i hvilket prisleie disse ligger i dag?
3.jpg

4.jpg
 
Hei. Morsom sak - og gratulere med et loppisfunn.

Ser at det er solgt en i 2016, riktig nok i gull, men til en hyggelig pris.

Skjermbilde 2018-12-21 kl. 09.19.56.png
 
Fant en i sølv slik som denne på Christies i London som ble solgt i 2005, for 7800 sveitserfranc.

Utrolig funn, også på loppemarked da.....!
 
Det var virkelig en spesiell og artig klokke. Grattis.
Kreative kasser blir ofte litt for «sære», men her synes jeg designet sitter veldig godt. Respektabelt merke også. :)

Nesten like bra som mitt beste loppisfunn... en Casio ProTrek, som bare trengte nytt batteri. :cool:
 
Hei, kul klokke :)
Når det gjelder verdiberegning så treffer disse klokkene flere samlermarkeder, her biler og klokker. Disse blir derfor mer etterspurt med ditto høyere pris. Din mangler etter det jeg kan se bilmerke og kan da være en generisk variant hvor man kunne stemple sitt eget merke.
Etter det jeg forstår ble enkelte av disse utformet individuelt etter radiatorene til forskjellige bilmodeller med tilsvarende merke-emblem. Mest berømt er vistnok Bugatti og de første seriene som ble dedikert til førere, medlemmer i teamet etc. Kan det kobles en historie til klokken stiger interessen og verdien ytterligere (tenk deg orginal Daytonaen til Newman....)
Men når dette er sagt så vil jeg tro du kan få en hyggelig pris i et internasjonalt samlermarked, men ikke tilsvarende de som er koblet til bilmerker og dokumentert historie.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
@chronometer
Jeg skulle takket deg for godt svar for lenge siden :)

Klokken ble til slutt solgt på Ebay (auksjon uten minstepris) og gikk for i overkant av kr. 28 000,-.
Jeg ga forøvrig halvparten av dette til han som solgte meg den på loppemarkedet. Han ble mildt sagt overrasket :D

Galant gjort! Tipper arrangøren av loppemarked setter stor pris på redeligheten.
 
  • Liker
Reaksjoner: palkast