Solgt Heuer Autavia 02, 2018

Medlem
18. sep. 2016
Innlegg
154
Sted
Norge
Merke, modell og år:
(TAG) Heuer Autavia Calibre 02, kjøpt hos Urmaker Bjerke i Karl Johans gate februar 2018. Modell ref CBE2110.BA0687. Dette er klokken som ble laget etter at vintage Heuer-fans stemte fram modellen de ville ha remake av.

Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand:
42mm automatisk kronograf med dato og bi-dir 12-timers bezel på veldig komfortabel "beads of rice"-lenke. Safirglass med AR-coating, og safir på baklokket for innsyn til urverket (artig detalj: rødt "column wheel"). Kjøpt ny på februarsalget til Bjerke i februar i år. Jeg er ikke i stand til (med det blotte øye) å finne hairlines/riper/dings eller noe slikt på noe annet enn claspen (som har standard deskdiving-merker/hairlines). Det er 21mm mellom lugs. Istedenfor å liste opp alt av øvrige specs så kan du lese mer hos ABlogToWatch, hos TAG Heuer selv eller se "A week on the wrist" på Hodinkee.

Dokumentasjon og historikk:
Alt som fulgte med da jeg kjøpte klokken følger med til kjøper. Ekstra ledd, boks, booklet og garantikort. Jeg er altså første og foreløpig eneste eier. :)

Øvrig informasjon:
Klokken går overraskende jevnt. Jeg har brukt klokken daglig siden kjøp og kun stilt dato ved behov. I skrivende stund er den 4 sekunder bak klokka i Hodinkee-appen.
Jeg har vært veldig forsiktig med å kjøpe klokker som bygger for mye i høyden ettersom jeg bruker skjorter daglig og liker at de sklir greit under mansjetten. Høyden på kassa til tross, så har dette ikke vært noe problem for meg selv med relativt pinglete håndledd (og dertil mansjetter).
Jeg har aldri tatt av lenken, så det er ingen merker etter reimbytter eller noe slikt.

Jeg har kun gjort en håndfull handler på TS så langt, men har et par referanser i GG-tråden. Søk meg gjerne opp.

Sted: Jeg bor i Follo, jobber i Oslo. Vi avtaler tid & sted. Jeg er åpen for å sende med Posten for kjøpers risiko (EON hvis du vil), men jeg sender ikke før penger er synlig på min konto. Kjøper betaler i tilfelle frakt.

Pris eller bytteverdi: 39 000 kroner.
Jeg er i utgangspunktet ute etter rent salg, men om du har en rimeligere dressklokke (i retning Longines Flagship eller en Nomos med dato) du vil kvitte deg med som "delbetaling" så er jeg villig til å høre forslag. :)

Prisen på nettsidene hos Bjerke er litt i overkant av 50' på lærreim i skrivende stund. Jeg kjøpte klokken (med lenke, som koster litt mer...) på salg på Bjerke for 3 måneder siden, og jeg fikk åpenbart noe rabatt mot RRP i den forbindelse. Den gode tilstanden tatt i betraktning synes jeg det er en fair pris.

Bildene unntatt den av claspen (tatt i kveld) er et par uker gamle. Jeg har bare en iPhone å ta bilder med, men om du har behov for å se flere bilder før du bestemmer deg (eller møtes) er det bare å ta kontakt så skal jeg gjøre det beste jeg kan.


CFC35938-7DF0-4224-98EC-19742B379318.jpeg
3ACADF26-CAD6-479D-9CD4-6E558E3742A0.jpeg
39F05DEA-DFBD-4A4D-BE47-CDD3AAA44F6B.jpeg
image.jpg


Blankpolert metall på en clasp... o_O
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lemen og Preacher