Helgull (gul/rød) Rolex? Modeller/Pros/Cons

Daytonaen er ikke så prangende selv om den er heftig, driter I hva andre syns, men gjemmer den litt foran ansatte med genseren. Synes personlig at alle Rolex er ganske elegante i helgull. Eneste unntaket ym2 som er litt vel brutal
 
  • Liker
Reaksjoner: HSR
Misforstå meg rett. Rolex helgull kan være fett det og er ikke noe motstander av det, men det er en del som skal klaffe for at det hele ikke skal falle igjennom. Men er det noe helgull Rolex ikke er så er det elegant. Snarere tvert om...
 
  • Liker
Reaksjoner: HSR
Helgull DD36 satt som et skudd på meg, men som en da 30-åring, og mørk i huden så føltes jeg meg som en doplanger :mrgreen: Følte meg aldri helt vel med den.
E9C7D47B-AEAD-493B-8ADE-11E4619D20B8.jpeg

RG Daytona, er kjærlighet ved alle blikk. Etter at DW kom på banen, er det få mennesker i min omgangskrets som titter to ganger på en klokke med gullfarge.
105DB229-D82C-47F7-A4C6-09CE9F7F66AB.jpeg

Like passende til casual, som med skjorte IMO.
DD er definitivt mer prangende med gult gull, samt gull-lenke. Veier marginalt mer om hukommelsen ikke spiller meg et puss.
Daytona er for meg mer anvendelig og flyr mer under radaren. Har ingen kvaler med å bruke den til alt.

Når det gjelder blikk/kommentarer; Tror det er mange færre mennesker som bryr seg om hva du har på håndleddet enn hva du selv tror:geek:
 
Tidligere var hvitt gull det eneste jeg følte meg komfortabel med, og gult og rødt gull helt uaktuelt. Nå har jeg noen måneder med rosegull gmt, og har gjort meg noen tanker.

Gult gull er fortsatt ikke noe for meg, men rosegull har absolutt fungert bra. Den oppleves ikke (hvertfall i vintermånedene) som prangende eller flashy, og er mer nøytral enn hva jeg hadde trodd. Jeg ser alltid at gult gull er gult gull, men under en del lysforhold oppleves rosegull temmelig nøytralt.

Ikke fått noen rare blikk eller kommentarer, med unntak av søstern. Hun er ei temmelig grå mus som gjør alt hun kan for ikke å skille seg ut, så det var egentlig forventet..

Legger ved at par bilder som kanskje forklarer forskjellen bedre enn hva jeg greier med ord.

BADE9BF4-B34E-4246-B65A-BFD11A6BAEE3.jpeg
E7962296-5015-496B-A9D9-FA748170EE4C.jpeg
 
Etter noen år med helgull på håndleddet kan jeg forsikre om at det er forsvinnende få som faktisk legger merke til det.
De fleste Rolexmodeller glir også fint under mansjetten, så ingen problemer med å være diskré heller.
Dessuten passer det til det meste, kanskje med unntak av dress?:unsure:
Ellers er det jo en vinner i kortermet på sommeren.:cool:

IMG_20170906_132440_653.jpg
 
Takk for gode innspill fra alle mann. Det viser seg vel, ikke overraskende, at smaken er som baken!

Tror kanskje dette betyr at jeg må kjøpe en for rett og slett å kjenne på det selv..;)

tror forøvrig også at man fort kan være tjent med å være litt relaxed i stilen (les ikke dress) med en gull rolex for ikke å gå helt i «douchebag» båsen

Nu vel... Stiller du i tracksuit, gjerne Adidas, og gullklokke lukter det fort dealer av hele pakka. Full dress til enhver tid? Gjør du det riktig, så hylles du. Feiler du, så blir du en klysete klovn. Kle deg sømmelig og naturlig, oppfør deg ordentlig mot folk du møter og bær ditt ur med stolthet. Husk: Selv en slask får respekt ved god opptreden.
 
Nu vel... Stiller du i tracksuit, gjerne Adidas, og gullklokke lukter det fort dealer av hele pakka. Full dress til enhver tid? Gjør du det riktig, så hylles du. Feiler du, så blir du en klysete klovn. Kle deg sømmelig og naturlig, oppfør deg ordentlig mot folk du møter og bær ditt ur med stolthet. Husk: Selv en slask får respekt ved god opptreden.

Tror det finnes en mellomting mellom tracksuit og full dress.

Ellers skriver du ekstremt «belærende» rundt selvfølgeligheter...
 
Tror det finnes en mellomting mellom tracksuit og full dress.

Ellers skriver du ekstremt «belærende» rundt selvfølgeligheter...

Leit å høre at du tar dette som ekstremt «belærende» all den tid du søker lærdom og innspill gjennom ditt spørsmål. Tar det ad notam. Nyt ditt gullur.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Jeg har eid DD36 i gult gull to-tre ganger, med blå og gull skive. Daytona i gult gull og grønn skive og Everose Daytona med sort skive.
Likte alle, men den mest «nøytrale» er definitivt Everose (116505) og den jeg savner mest av de. Den har en farge som er tilnærmet samme som de du ser i monteret på «Gullfunn» og kan være hvilken som helst klokke - på litt avstand.

Everose og den velbalanserte tyngden på Daytona - ahhh!
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Leit å høre at du tar dette som ekstremt «belærende» all den tid du søker lærdom og innspill gjennom ditt spørsmål. Tar det ad notam. Nyt ditt gullur.

kanskje jeg bare er hårsår...

Har inget gullur, spør før jeg trykker på avtrekkeren, så du har rett hva gjelder søken av lærdom, du traff nok bare meg feil med formuleringen, men igjen, refererer til første setning
 
kanskje jeg bare er hårsår...

Har inget gullur, spør før jeg trykker på avtrekkeren, så du har rett hva gjelder søken av lærdom, du traff nok bare meg feil med formuleringen, men igjen, refererer til første setning

No hard feelings. Har du lyst på helgull og har råd til det, så har du min fulle støtte. Det være seg tracksuit, dress, lusekofte, kjeledress eller genser og jeans.
 
  • Liker
Reaksjoner: HSR