Headset/ørepropper tips trengs

Medlem
31. juli 2011
Innlegg
3.602
Sted
Sandnes
Jepp. Tenkte å anskaffe meg noen nye propper. Hører på radio når jeg sykler til jobb og bruker nå de som følger med IPhone.

Inngangsverdier:
Jeg sykler alltid, uansett vær, året rundt. Is,snø,sol eller regn som det er mye av. Med andre ord jeg trenger noe som tåler fukt. Må ikke være trådløst men skal det være det må de henge godt. Kjipt å miste i full fart i trafikken.

Innspill mottas med takk!
 
Vurdert små høytalere du fester på hjelmen?
Brukte otus noen år, men finnes fra mange merker:

Airpods fra apple kan man kjøpe earloops/earhooks til for å forhindre at de faller av.

Passform og lydbilde kan ofte rettes litt på med nye tips, f.eks moondrop springtips.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Eg har ingen anelse om iPhone , men eg har brukt Jaybird sine sport i all slags vær både på fjell og ute på havet . Eg synest dei sitter godt med nokre sånne ekstra gummidingers som hjelper å holde dei på plass.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Eg har ingen anelse om iPhone , men eg har brukt Jaybird sine sport i all slags vær både på fjell og ute på havet . Eg synest dei sitter godt med nokre sånne ekstra gummidingers som hjelper å holde dei på plass.

Har brukt Jaybird til endel fysisk aktivitet, og de sitter som et skudd.
Et stort irritasjonsmoment er imidlertid at en eller begge proppene kobler seg ut og er kronglete å koble til igjen.:mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Har AirPods Pro og er ekstremt fornøyd med de. Sitter som støpt (også til løping), og fungerer sømløst på tvers av Apple produkter. Lyden er bra nok, og støydempingen er gull å ha til kortere flyturer, når man ikke gidder dra med seg full size headset. De har i tillegg passthrough av omgivelseslyd, som jeg alltid benytter når jeg er langs vei, så man faktisk hører trafikken rundt seg. Alternativt ville jeg vurdert Sony sine.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Men er de vanntett? Uten at jeg har sjekket altfor mye så virker det ikke som om de er blant de mest vannbestandige. Jeg sykler altså alltid, uansett.

Oi høyttalere montert på hjelm? hvordan høres det ut for andre? Er befolkningen mellom Bogafjell og Stavanger klar for pre 90-talls takeoff tekno eller uredigert @Nicolai uten manus i fri midtbanerolle på landslaget?

Av en eller annen grunn ser jeg litt på Jabra active 4. De virker å passe meg bortsett fra det svært viktige punktet som er å sitte sikkert på. Godt mulig de gjør det men uten ledning eller mulighet for earhooks er isåfall frykten for at de skal poppe tilstede.
 
  • Haha
Reaksjoner: Nicolai
Men er de vanntett? Uten at jeg har sjekket altfor mye så virker det ikke som om de er blant de mest vannbestandige. Jeg sykler altså alltid, uansett.

Oi høyttalere montert på hjelm? hvordan høres det ut for andre? Er befolkningen mellom Bogafjell og Stavanger klar for pre 90-talls takeoff tekno eller uredigert @Nicolai uten manus i fri midtbanerolle på landslaget?

Av en eller annen grunn ser jeg litt på Jabra active 4. De virker å passe meg bortsett fra det svært viktige punktet som er å sitte sikkert på. Godt mulig de gjør det men uten ledning eller mulighet for earhooks er isåfall frykten for at de skal poppe tilstede.

Du kan vel ikke svømme med de akkurat, men jeg har nå brukt mine i 3 år, løpt i all slags vær uten å ha noen problemer.
 
Kan ikke kommentere på Jabra Active 4, men jeg er ganske godt fornøyd med mine Elite Active 75T. Det er dessverre et problem for meg at de noen ganger detter ut. Dette skjer ikke når jeg går/løper, kun når jeg f.eks. ligger og skrur under bilen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Kan ikke kommentere på Jabra Active 4, men jeg er ganske godt fornøyd med mine Elite Active 75T. Det er dessverre et problem for meg at de noen ganger detter ut. Dette skjer ikke når jeg går/løper, kun når jeg f.eks. ligger og skrur under bilen.
Jeg har akkurat det samme problemet med mine Elite Active 75T..
 
Har brukt Jaybird til endel fysisk aktivitet, og de sitter som et skudd.
Et stort irritasjonsmoment er imidlertid at en eller begge proppene kobler seg ut og er kronglete å koble til igjen.:mad:

Det har ikkje eg hatt problem med , men eg bruker ikkje Apple produkter no. Eg har forresten et sett Jabra elite 75active også og føler at dei sitter ganske godt også , men her må eg innimellom Gje seinere lite trykk inn igjen under aktivitet for å kunne få best lyd .

Edith : eg bruker skumgummi dingsane fra Jaybird istede for dei i silikon som fulgte med Jabraene .