Har jeg kjøpt en Rolex 126660 med fake lås?

Medlem
13. des. 2012
Innlegg
116
Hei, se på bildene under. Den ene er av min 116600, med frostet lås. Den andre er av en 126660 jeg har kjøpt brukt, den er polert blank der den andre er frostet. Kan det være en fake lås?
 

Vedlegg

  • ECCE82CF-EFFD-4E38-9AE6-7E0EE3F535D0.jpeg
    ECCE82CF-EFFD-4E38-9AE6-7E0EE3F535D0.jpeg
    92,9 KB · Visninger: 0
Redigert:
Rolex endret fra frostet til polert her etter noen år så kun de tidligere utgavene av 116610, 116600 etc. som har dette. Alle låser er blankpolert etter dette og ble endret pga det jeg vil tro er en liten kostnadsbesparelse :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg er egentlig ikke bekymret, men etter å ha sett et par YouTubevideoer om superfakes, så stusset jeg på selve låsen. Den er nok ekte, heldigvis. Takk for svar.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ove og Genta
Hvis Rolex går bort fra «frostet» stål inni låsen grunnet kostnader, så synes jeg det er synd. Det gir jo en ekstra kvalitetsfølelse med frostet vs polert, synes jeg. Overraskende at de går tilbake med tanke på at kvalitet er mye av det som er attraktivt med merket.
 
Nei. Da kan kanskje du svare på spørsmålet mitt?
Å besvare et spørsmål med et annet spørsmål er som regel et tegn på at man ikke har lyst til å svare.

Og du bare fortsetter å spamme tråden med innlegg som ikke har noen verdi i det hele tatt? Har du er voldsomt behov for å «vinne»?
Rolex sin politikk gjør at en stor del av hobbyen for en del av oss, rett og slett blir ødelagt. Klokkene har blitt nesten uoppnåelige og prisen så høy at å bruke dem er nesten uinteressant.
Invisterene har tatt over.
Uten å vite noe, så vil jeg tro at markedet for fakes har gått opp på samme måten, og gevinsten ved å lure noen med superfakes er skyhøy. De er så gode at selv urmakere sliter med å identifisere dem.
 
Og du bare fortsetter å spamme tråden med innlegg som ikke har noen verdi i det hele tatt? Har du er voldsomt behov for å «vinne»?
Rolex sin politikk gjør at en stor del av hobbyen for en del av oss, rett og slett blir ødelagt. Klokkene har blitt nesten uoppnåelige og prisen så høy at å bruke dem er nesten uinteressant.
Invisterene har tatt over.
Uten å vite noe, så vil jeg tro at markedet for fakes har gått opp på samme måten, og gevinsten ved å lure noen med superfakes er skyhøy. De er så gode at selv urmakere sliter med å identifisere dem.
Alltid godt å vinne ;) superfakes fortjener ikke omtale i et entusiastforum i det hele tatt i min bok, men hvis man føler at plagiat er kosher er det vel opp til hver enkelt.
Kjenner meg ikke igjen i det du sier, jeg både kjøper og bruker mine Rolexer uten å ofre det en tanke. De er til for å brukes.
Det jeg er litt lei av, er at alle skal mene noe om dette og veldig ofte er det de som ikke får lov å kjøpe som skriker høyest. Hadde det ikke vært bedre å bare kjøpt noe annet da og gitt f... i hele Rolex hvis det er så råttent?
Og det er ikke spesielt personlig rettet mot deg, men jeg er like lei av sutreinnlegg som du antagelig er av Rolex generelt.
For det er faktisk noen av oss som er glad i merket og bruker klokkene hver eneste dag som ikke bryr seg om investeringer eller hype overhodet. Og når det gjelder de som har skapt denne boblen ved å presse prisene og etterspørselen kunstig høyt så kan de gjerne brenne for min del.
Så; No hard feelings fra min kant.