Høstens klokkeplaner/drømmer 2011

Apropos Jaeger...noen som kunne tenke seg en Jaeger LeCoultre Master Moon in Stainless Steel til $ 4450? (25K)

Lekker :)
B-67.jpg


Kupp.......!!!??!!

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5883240&rid=0
 
Er nok ikke aktuelt i år, men håper å dra i land en IWC Big Pilot i starten av 2012.
 
Det er vel lite som har gått etter "planen" nå i høst og det har vel gått hardere utover budsjettet enn planlagt også.

Skulle jeg gjøre en kvalifisert gjetning på hva det neste blir må det være noe i denne retningen:

GW
Exp I
SMP chrono
Eberhard Traversetolo
Eberhard Scafodat
Zenith El Primero
14060M

Sannsynligvis blir det noe helt annet, men det er lov å drømme.
 
Her er det meste av planer lagt på is, foreløpig, men jeg har veldig lyst på en Helson Blackbeard chrono :)
 
Neste års planer er jo helt umulige å være fastlåst på, men det som står øverst på lista nå om dagen er en Zenith og en Rolex xpl 2. Legger ved bilde av førstnevnte. Den er bare ubeskrivelig vakker. :)

 
Sukk

Drømmer om

-Aquatimer Model 3536 GST Titan
-Og evt Rolex explorer 2 med hvit skive eller eldre utgave av Seadweller/Sub. Forstår ikke hva det er med dette Rolex-
suget, jeg kan ikke definere det, det bare er der. Noen som kan hjelpe/diagnostisere det gode gamle Rolexsuget?

-Breitling Chrono avenger.

Mest Aquatimeren, veldig mye den, sukk...... men Rolex også. sukk hva er det med Rolexsuget når Aquatimeren er alt
som betyr noe.....

Nyere Aquatimere gir meg ikke så mye men den gode gamle....
 
Alle klokkeplaner er på stedet hvil. Ingenting som frister nok til å dra kortet. Avventer for å se hva som skjer på SIHH og Basel neste år. Tar et lengre opphold med dagens trio.
 
Tror jeg skal falle til ro på ubestemt tid om dette kan dras i land:
IWC fliegerchrono
IWC Portuguese chrono
Urealistisk: Fin original Vintage Railmaster. Realistisk: 39mm Aqua Terra-Railmaster
5513. Og den skal vere gammel og brun i lumen. Og så skal den på svart nato, og der skal den få bli :cool:
 
Sitter og hører på Sigumund Grovens Greig album, litt harry ja, men utrolig deilig i høststormen.;)

Drømmer meg bort og søker på nettauksjoner på Omega Seamaster, med sverdvisere og electric blue skive. Har gjort det en stund, men synes det er en ekkel tanke å kjøpe slikt fra utlandet. For det er bare i Norge at alle er ærlige og ingen personer driver med svindel...


Må smile hver gang jeg ser LLD no-date. Den minner meg om slike stasjonsmestre, lokomotivførere og togkonduktører i gamledager. Om jeg en dag blir bitt av modelltog-basillen, så skal jeg ha meg min egen lokomotivlue og LLD!:cool:
(Synes forøvrig at det er en utrolig stilfull klokke)
 
Høstens planer...

Går med løse planer om å bytte SO II'en ut med noe mindre. Kanskje også noe mer dressy, men definitivt noe mindre. Rundt 40mm frister. Ned mot 36mm er også aktuelt.

Edle metaller frister, men tror jeg beholder aksjer og motorsykkel til fordel for klokke. Hvertfall inntil videre. :rolleyes:


Ja, også trenger jeg en beater. Så en Seiko unboxing blir det vel også.

Artig å finne fram igjen denne her..
SO II ble byttet ut i en passe dressy, passe stor, Chronoswiss. (Selv om jeg var på jakt etter Rolex når det skjedde..)
Seiko har blitt unboxet.

Aksjer og motorsykkel er beholdt framfor klokke.


Mer etter planen er det vanskelig å få det.. :p haha! Må innrømme at jeg ble overrasket når jeg så dette her. :D


Jaja.. Hva skal jeg gjøre videre nå da?? Blir spennende. ;)
 
Blir nok ikke noe mer i 2011, men hvis alt går etter planen satser jeg på å få tak i en Steelfish eller Speedmaster 3570.50 i løpet av første kvartal i '12. Men er en del andre ting på innkjøpslisten, så vi får se :)
 
Høstens største drømmeplan er en 116610LV. Merker det er fler rolexer som frister også, men tror (!) 116610 står øverst på lista.
Merker også innimellom at jeg savner B01 som jeg hadde, så det lurer en liten drøm i bakhodet om å skaffe seg en sånn igjen også... men prøver enn så lenge å kvele den drømmen, så det ikke tar helt overhånd her ;) Ille nok å gå med ekstremt rolexbehov om dagen!

Jommen ble 116610LV realisert :)

Blir nok ikke noe nytt nå før jul, men er stadig gira på Breitling i samlingen igjen.
 
Høstjakten er så absolutt igang.
Jeg er innvilget fellingstillatelse på muligens to av disse. Det er ikke min skyld at det har vært stille i fjøset mitt. Lang leveringstid for øyeblikket.
Men som man da skjønner; - en av disse er i bestilling....;)

Muligens litt for enhver smak i dette utvalget, men så lenge de dekker min (smak, that is) er det jo rimelig greit. Alle skal kanskje inn etterhvert, men ikke i år. Her må godene fordeles over tid. Men i høst; - en eller to av dem.

24dd0eb8-1.jpg
494c2ac6.jpg
72d8d316.jpg
2845eeb8.jpg
b99466c1.jpg
2df58f55.jpg


Da har jeg ticket ut Omega Speedmaster......;)
 
Spår jeg riktig trenger du ikke bevege pennen langt for å krysse ut neste klokke :)
 
Mine primære ønsker er vel slik akkurat NÅ
1. Rolex Sub 5513 matt skive
2. Rolex Daytona, usikker på modell/skivefarge (heller mot sort)
2. IWC Portuguese IW371417
4. Tudor vintage Sub helst no date
5. Omega Seamaster Pro, sverdvisere
6. Rolex Explorer II Hvit skive
7. Omega PO 42 mm Liquid metal

Jaggu har ikke jeg levert 3 -tre - av disse så langt i høst, dvs nr 4, 6 og......jepp den siste er foreløpig hemmelig! ;)
Noen "bedre"?? :D