Gummireim til PAM372

Medlem
10. okt. 2010
Innlegg
1.156
Sted
Oslo
Hei!
Noen som kan anbefale en grei gummirem med 26mm?
Ønsker ikke å kjøpe fake Panerai-reim, men synes originalene er i dyreste laget.
 
Kjøp originalt.. Sorry, så dyre er de ikke, de er kule og kvaliteten er i henhold til klokka..

Uansett hva du gjør, styr langt unna Barton sine gummiremmer. De ryker om de brukes, så plutselig blir det jævla dyrt å skulle spare kronene.
 
Kjøp originalt.. Sorry, så dyre er de ikke, de er kule og kvaliteten er i henhold til klokka..

Uansett hva du gjør, styr langt unna Barton sine gummiremmer. De ryker om de brukes, så plutselig blir det jævla dyrt å skulle spare kronene.
Tiltredes. De originale er virkelig gode.
 
Da ble det original, i herlig sommerfarge. Kjøpt i Barcelona, etter å ha forsøkt å komme i kontakt med Bjerke utallige ganger på mail og Facebook uten hell.
A8E9C86F-8582-4FD3-94C9-8A322DC17100.jpeg
 
Da ble det original, i herlig sommerfarge. Kjøpt i Barcelona, etter å ha forsøkt å komme i kontakt med Bjerke utallige ganger på mail og Facebook uten hell. Vis vedlegg 337351
Den var fresh! Jeg sendte mail til Bjerke forrige uke for å be de sende meg en grønn gummi eller canvas før ferien. Ingen svar. Ringte mandag kl 12 og de svarte med en gang. De kunne fortelle at akkurat de to remmene er de mest populære og dermed måtte bestilles og at det tar noen uker. Da måtte det bli sort gummi på denne ferien.
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Jeg mistenker veldig at Bonetto Centurini lager Isofrane sin produksjon, og mange andre kjente varemerker sine "Italienske" gummireimer.
Da handler det ikke bare om selv varemerket, men mest om fabrikanten, når man leiter etter kvalitet.
 
Redigert:
Beklager, men gummirem på en 372 ( eller en Radiomir, eller hvilken som helst Pam med plexi blir bare helt feil). Er man egentlig en Paneristi når man utøver en slik «helligbrøde» ?
 
Redigert:
:mrgreen:
Beklager, men gummirem på en 372 ( eller en Radiomir, eller hvilken som helst Pam med plexi eller i 47 mm blir bare helt feil). Er man egentlig en Paneristi når man utøver en slik «helligbrøde» ?
Hva om man ikke engang eier en Panerai? Har man egentlig uttalerett?

Det er da Panerai som lager gummiremmene, så..,:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Carrera
Beklager, men gummirem på en 372 ( eller en Radiomir, eller hvilken som helst Pam med plexi eller i 47 mm blir bare helt feil). Er man egentlig en Paneristi når man utøver en slik «helligbrøde» ?
Hehe. Fikk ikke noen kommentarer eller stygge blikk fra urmakeren (the watchmaker), hos Rabat, som selv bar Panerai (submersible). Jeg har diverse remmer i skinn og kanvas, men ingen jeg kan bade med. Før nå. Toppfornøyd.
 
:mrgreen:
Hva om man ikke engang eier en Panerai? Har man egentlig uttalerett?

Det er da Panerai som lager gummiremmene, så..,:p
Har eid 7 «historisk korrekte Pam’s», elsker Pam’s , men begrenset til de modeller som forholder seg korrekt til deres meget spennende historie. Spørsmålet om «uttalerett», blir litt rart. Herlig med litt temperatur igjen her på TS.
 
Redigert:
Trenger man å eie en Panerai for å vite at det hele startet seg i 1936 og at det er Submersible klokkene (startet i 1998, som en 1956-Egiziano/Luminor kryssing) som ble lanserte med gummireimer?
Skal vi tilbake til gummi/Panerai historie, er det den 1984 prototype som var tydeligvis tenkt med gummireim.
Da er det sånn at Panerai klokkene ble aldri sett med gummi før 1984.
Langt etter alle "historiske" modeller...Som 372 etc.
Eller er jeg full av skitt?
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp