Guide til hvordan man legger inn bilder fra FINN.no

Medlem
10. juli 2012
Innlegg
299
Sted
Oslo
Man ser ofte på K/S at enkelte ikke legger inn bilder i annonsene fordi det blir for tungvindt og viser heller til FINN-annonsen. @krille har laget en utmerket tråd om hvordan man legger inn bilder på TS som forsåvidt også viser hvordan man legger inn bilder fra internett ellers, men jeg tenkte det kunne være greit med egen tråd om kun bilder fra FINN.

GJØR FØLGENDE

HcoSzKS.png

1. Gå til FINN-annonsen din og finn bildet du ønsker å legge inn. HØYREKLIKK på bildet og velg Kopier bildeadresse


EML6LSc.png

2. Deretter går du til tråden/annonsen din på K/S. Øverst finner du ikonet Lim inn bildet. Klikk på denne.


ajlS2Jm.png

3. Du skal få opp en dialogboks. På det hvite feltet HØYREKLIKKER du og velger Lim inn


Nvoavkx.png

4. Da skal du få opp noe en linje med bildeadressen. Klikk OK.


885NWeU.png

5. Nå skal det dukke opp en linje på tekstfeltet ditt på tråden. Denne linja er bildet ditt.


5rUZZ32.png

6. Gjør det samme med de bildene du ønsker å ha med i annonsen din. Legg gjerne inn en linjeskift mellom slik at du skiller bildene fra hverandre.


9zPzLKv.png

7. Klikk deretter Legg til ny trå på vanlig måte. Da skal du se at linjene dine dukker opp som bilder på annonsen.


Samme fremgangsmåte brukes også på andre bilder fra nettet. Man høyreklikker på bildet og kopierer bildeadressen og limer inn på tråden. Noen vil kanskje si at dette er unødvendig detaljert beskrevet, men jeg vet med meg selv at når jeg skal gjøre noe jeg ikke kan liker jeg å få en detaljert beskrivelse.
 
Redigert av en moderator: