Greit å være forsiktig...

Har vurdert et lite kit ved inngangsdøra, bestående av pepperspray og en sånn håndholdt alarm med latterlig høy DB. Kanskje påtide å iverksette :mad:
 
Trist, dette har vel skjedd i Sverige før også. Husker det var en sak om en forumbruker på klocksnack som ble ranet hjemme hos seg selv. Kanskje på tide at folk tenker over hva de legger ut av personlig info på nett?
 
  • Liker
Reaksjoner: Joantheman og jayeff
Stockholm og Sverige er mer utsatt en Norge (fortsatt). Ref gårsdagens Aftenposten, så ligger de nok litt foran oss i løypen (muligens/beklageligvis).

Det er greit å være litt forsiktig med slike annonser og flashing av verdisaker.

Senest i forrige uke hadde en dame på jobben til madammen fortalt om en bartur hun nylig hadde vært på. Da hun kom ut fra toalettet hadde to i andre gjester kommentert at "hun på bordet der borte har en klokke som koster godt mer enn min månedslønn".

Slikt kan sette støkk i hvordan man kler seg.
Bytur = rimelig ur.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Joantheman
Ikke lett å sikre seg mot slikt

Bruker bare meme watches på byen. Husker en nær blackout episode der noen kjørte meg hjem med klokka som betaling

Skjønner ikke, burde du ikke å gå i deg selv litt nå!? :cool:
Drikker meg gjerne sanseløs ute på byen dersom situajsonen og stemningen er tilstedet og bruker mine klokker i min jobb (praktisk yrke) uten noe bekymring. Noen har dings her og der - men er ikke det også en del av sjarmen med bruksur?

On topic
Disse situasjoner som har skjedd med ran og uønskede hendelser er at enten noen ikke er flink nok til å "skjule seg litt" ved annonsering og salg eller ikke evner å forsvare sine verdier åpent på gata ved feks et overfall. Ev. en kombinasjon av disse to. Antar at ingen vil selge et lukrativt gjenstand med oppført bostedsadresse, mm. Ikke alle er GoodGuys slik de på "Ur-Nett".:rolleyes: Misforstå meg rett, men sannheten sårer og alle i slike situasjoner er selv ansvarlige for å gjøre noen tiltak med seg selv dersom noe skulle kunne skje. For slike hendelser finnes overalt, dog kanskje lite i Norge kontra andre land - heldigvis for oss. Tiltak i denne samenheng: Hva er mine svake sider under et uønsket situasjon og jobb med de.
-Fred ut:)
 
On topic
Disse situasjoner som har skjedd med ran og uønskede hendelser er at enten noen ikke er flink nok til å "skjule seg litt" ved annonsering og salg eller ikke evner å forsvare sine verdier åpent på gata ved feks et overfall. Ev. en kombinasjon av disse to. Antar at ingen vil selge et lukrativt gjenstand med oppført bostedsadresse, mm. Ikke alle er GoodGuys slik de på "Ur-Nett".:rolleyes: Misforstå meg rett, men sannheten sårer og alle i slike situasjoner er selv ansvarlige for å gjøre noen tiltak med seg selv dersom noe skulle kunne skje. For slike hendelser finnes overalt, dog kanskje lite i Norge kontra andre land - heldigvis for oss. Tiltak i denne samenheng: Hva er mine svake sider under et uønsket situasjon og jobb med de.
-Fred ut:)

Please explain - Er det slik at det vi har sett nå er at folk ikke klarer å forsvare seg på gata? Og ja, man er ansvarlig for egen flashing, men den argumentasjonen minner sterkt om at hun i kort skjørt på byen også hadde ansvar selv...
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Dette er dessverre en av grunnene til at jeg selger meg ned til en slank og mindre verdifull boks og at jeg kommer til å være mindre aktiv fremover. Ikke lengre medlem i noen av FB-foraene. Bruker mer anonyme kanaler, dvs venner/kjente/PM når jeg nå selger unna. Solgte PP på Finn. Endelig kjøper var superhygg, men altfor mye rart underveis. Klokken ble dessverre for verdifull, både ift egen glede og økonomi, men også ift denne trådens tema:(
 
  • Liker
Reaksjoner: Joantheman og Grendel
Dette er dessverre en av grunnene til at jeg selger meg ned til en slank og mindre verdifull boks og at jeg kommer til å være mindre aktiv fremover. Ikke lengre medlem i noen av FB-foraene. Bruker mer anonyme kanaler, dvs venner/kjente/PM når jeg nå selger unna. Solgte PP på Finn. Endelig kjøper var superhygg, men altfor mye rart underveis. Klokken ble dessverre for verdifull, både ift egen glede og økonomi, men også ift denne trådens tema:(
Dette er jo bare trist. At man skal la frykten for å bli ranet styre, viser at verden er på full fart i helt feil retning. Være seg mtp. verdien av PP, og terskelen for å rane og skade andre for et ur. I stål. Uten hack eller wind.
 
Altså jeg er alt for å vise hva du har, men Europa er ikke kontinentet å gjøre det i. Altfor mange tyveribander og øst-europere. Når du går rundt med en klokke som har en verdi tilnœrmet årslønnen til en stakkar på byen, burde du tenke deg om to ganger.

Samme gjelder hva du legger ut på klokkeriet o.l.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Joantheman
Jo,
Please explain - Er det slik at det vi har sett nå er at folk ikke klarer å forsvare seg på gata? Og ja, man er ansvarlig for egen flashing, men den argumentasjonen minner sterkt om at hun i kort skjørt på byen også hadde ansvar selv...

Ja altså du kan ikke regne med hjelp av politiet i ettertid så du må ta ansvar selv. Det skal ikke være sånn men sånn har det blitt
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Altså jeg er alt for å vise hva du har, men Europa er ikke kontinentet å gjøre det i. Altfor mange tyveribander og øst-europere. Når du går rundt med en klokke som har en verdi tilnœrmet årslønnen til en stakkar på byen, burde du tenke deg om to ganger.

Samme gjelder hva du legger ut på klokkeriet o.l.

Må ha tung safe og desert eagle i beltet
 
Altså jeg er alt for å vise hva du har, men Europa er ikke kontinentet å gjøre det i. Altfor mange tyveribander og øst-europere. Når du går rundt med en klokke som har en verdi tilnœrmet årslønnen til en stakkar på byen, burde du tenke deg om to ganger.

Samme gjelder hva du legger ut på klokkeriet o.l.
Europa er regnes riktignok en verdensdel, men er altså ikke et kontinent. Påstanden din om at Europa ikke er verdensdelen å gjøre sånt i er imidlertid enda mer feil. Ingen andre verdensdeler er tryggere å gå med dyre klokker i, men det er riktignok en fordel å holde seg i Nord- og Vest-Europa. Terskelen for væpnet ran - ikke minst væpnet ran på gata er langt høyere i Sør- og Nord-Amerika, Asia og Afrika. Oceania skal jeg være forsiktig med å si noe skråsikkert om, men de har generelt ganske store utfordringer med rus og vold.
 
Terskelen for væpnet ran - ikke minst væpnet ran på gata er langt høyere i Sør- og Nord-Amerika, Asia og Afrika.

-Jeg har jobbet i Rio (vel, Niteroi, for lokalkjente) en god del ganger; der er arbeidsuret det billigste fjaset jeg finner i en lokal kiosk. Viktig at det er i glorete plast slik at ingen kan forveksle det med noe som koster penger.

En forretningsidé blant lokale kjeltringer var og er å flise rundt i trafikken på moped - og om de fikk øye på noe som så ut som det kunne være verdt bryderiet, ble ruten i bilen du satt i knust av en pistolkolbe, hvorpå du ble oppfordret til å donere til saken.

Agenten min hevdet med stor tyngde at det hadde vært tilfeller av at macheter hadde vært brukt til å sikre seg rolexer fra inkludert håndleddet til motvillige eller tungnemme ofre.

I Kongo (Pointe-Noire, for lokalkjente) var det vesentlig greiere; der hadde Total gitt klar beskjed til det lokale politiet at det var ønskelig at Totals ansatte ikke ble robbet i utide; resultatet var at det (pliktoppfyllende, overhodet ikke korrupte, neida...) politiet laget slikt et leven hver gang noen faktisk ble robbet at de lokale kriminelle etterhvert nøyde seg med å utøve yrket sitt kun på lokalbefolkningen, for da ga jo onkel blå blaffen. Der gikk jeg etterhvert med en PO uten andre bekymringer enn om tollnissene på CDG skulle sutre om at den var fake eller.no på returen. (Det var den ikke, men jeg så vel mer ut som om jeg kunne stjålet en PO enn å ha kjøpt en...)
 
Europa er regnes riktignok en verdensdel, men er altså ikke et kontinent. Påstanden din om at Europa ikke er verdensdelen å gjøre sånt i er imidlertid enda mer feil. Ingen andre verdensdeler er tryggere å gå med dyre klokker i, men det er riktignok en fordel å holde seg i Nord- og Vest-Europa. Terskelen for væpnet ran - ikke minst væpnet ran på gata er langt høyere i Sør- og Nord-Amerika, Asia og Afrika. Oceania skal jeg være forsiktig med å si noe skråsikkert om, men de har generelt ganske store utfordringer med rus og vold.

Haha, så seriøs du skulle være da. Da er det jo bare å kjøre på mister