Gravere baksiden av klokken?

Medlem
6. des. 2013
Innlegg
10.917
Sporadisk så dukker det opp en tanke om jeg vil gravere baklokket på en stålklokke. Er det noen her som har tenkt samme tanke - og faktisk gjort det? Hvor fikk dere dette utført på en estetisk og fagmessig fin måte?

To eksempler nedenfor. En "slik" og en "ikke slik". :)

caseback-engraving.jpg




190717104744-02-maron-brando-rolex.jpg
 
If you decide to have your Rolex engraved, there are a couple of things to consider:
  • Find someone experienced: Find and engraver who knows what they are doing and who has experience. There are no second chances, or ways to fix a damaged caseback because of engraver incompetence.
  • Utilize a design that the engraver knows they can complete easily. Look at the engravers other work to see how well their designs have rendered on other pieces.
  • Ask the engraver to do a test piece. When I had my caseback laser engraved with my new Minus4Plus6 website logo, the engraver tested the design on a couple of test casebacks before committing to the actual Rolex caseback.
  • Have a Rolex watchmaker remove the caseback before engraving. If an engraver indicates that they can complete the engraving without removing the caseback is your cue to run.
  • Do not have the engraving done by stamping. A stamped caseback (eg. initials) will bend the caseback and the edges in the engraving create stress risers compromising the caseback’s integrity.
  • Hand engraving or carving only works well with gold as it is soft enough for the engraver to be very precise with the design such as with Jaeger-LeCourtre Reverso wrist watches.
  • Only use laser engraving: Laser engraving is a very precise method for etching metal. Precise measuring instruments have their indicators laser engraved because of the precision laser engraving provides. Although more expensive, a laser engraver has control of the depth of the engraving, can incorporate designs such as rounded corners that are hard to do by traditional means. Laser engraving is consistent across the caseback, leaving very little hard corners that could act as stress risers when under pressure. If a laser engraving is done light enough, it can be easily removed if the watch were to be sold.
 
Jeg har fått gravert baklokket på en Rolex hos Bjerke, og er veldig fornøyd med resultatet. Klokken ble kjøpt hos Bjerke i Bergen, men graveringen ble utført på østlandet, jeg tegnet på et ark hvordan jeg ville ha det og så ordnet Bjerke resten.

Her er et dårlig utklipp av resultatet:

IMG_3598.JPG