Grand Seiko-tråden

Hadde nok gått for spring. Virker som den er mest populær også. Men hadde vært litt spennende med summer også, grønn og gull...

A.J.
 
Helt enig, "Spring" er utrolig. Ikke feil å bli minnet om japansk kirsebærblomst når man ser ned på klokken. De har virkelig lyktes i å fange fargene.


15284187.jpg
 
Redigert:
Siden turen min til Japan gikk ad undas grunnet ccp-viruset, er det noen andre norske steder enn finn og her det er verdt å holde utkikk etter GS? Facebook utgår.
 
Redigert:
Det må du nesten spørre Grand Seiko USA om. :D

Man kan jo enkelt bestille, men prisen blir som nevnt over nokså heftig i disse dager. Totalprisen blir ca. 80,000kr om man bestiller ny fra AD, som feks. Timelessluxurywatches: https://timelessluxwatches.com/product/grand-seiko-sbga413-spring/

SBGA413-Spring-1.jpg


Den ville kostet rundt 63,000kr om den var for salg i Norge. Men, man kan jo argumentere for at dette fremdeles er mye klokke for pengene selv om man betaler 80k, også. ;)
Er det noen her som har erfaring med kjøp fra Timelessluxurywatches ?
 
Jeg kjøpte min Grand Seiko fra TLW i 2017. Det gikk fint. Ble dyrt, da jeg måtte betale full pris uten fratrekk av amerikanske avgifter + mva her. De tilbød seg å oppgi lavere pris, men det ville jeg selvsagt ikke. Dollaren stod heldigvis litt lavere i kurs da.

Screenshot_20200515-063236_Instagram.jpg
 
Takk! Ser at klokken jeg vurderer også er tilgjengelig fra en forhandler i Japan på Chrono24. Avgifter er i følge forhandler allerede trukket fra, men frakten var nokså kostbar. Ser ut til at prisen blir mer eller mindre lik om jeg kjøper på TLW eller Chrono. Norsk mva kommer uansett på toppen. Chrono tilbyr «sikker betaling», men jeg har heller ingen erfaring med disse. Tenkte jeg også skulle ta en prat med norsk forhandler om modeller som ikke er tilgjengelig i Norge. Kanskje de har noen tips.