Grand Seiko-tråden

Jeg begynner å ane et mønster her nå.

Screenshot_20190305_081337_de.uhrenbastler.watchcheck.jpg
 
Noen her som har prøvd på de ''nye'' 9F-GMT'ene? Sterk kandidat til ny hverdagsklokke.

-Jeg håper å kunne gjøre det i morgen; jeg har samme tanke - av jobbhensyn er det veldig praktisk med en GMT, og det ville jo være hyggelig for Seamaster GMTen å få litt avløsning...
 
Hadde noen sagt til meg for noen år siden at jeg ville sitte å sikle over en batteridreven Japaner så hadde jeg tenkt de tullet. Men altså, for å sitere Jack Forster i Hodinkee, "this is one sexy robot.. :eek:
Lysten på en sexy, hvit, japansk kvartsrobot er ikke noe å skamme seg over :)

Her er min, riktignok ikke GS da:
_20190404_130358.JPG
 
Gratulerer @Lemen! Utrolig flott denne her. :)

Om hun ikke vet hva Grand Seiko er, så har du en utvei her ja. Bare ikke la henne se for nøye på den. Selv uinnviede vil lett kunne ane ugler i mosen når de ser nivået på finishen.

"Dette må da være mer enn en vanlig Seiko?"
 
Gratulerer @Lemen! Utrolig flott denne her. :)

Om hun ikke vet hva Grand Seiko er, så har du en utvei her ja. Bare ikke la henne se for nøye på den. Selv uinnviede vil lett kunne ane ugler i mosen når de ser nivået på finishen.

"Dette må da være mer enn en vanlig Seiko?"

Tusen takk! Her ble jeg nesten umiddelbart forrådt av zaratsu poleringen da hun kom inn i rommet og lurte på hva i alle dager jeg hadde på hånden som lyste opp stuen (notat til meg selv: sett deg i skyggen neste gang). Prøvde meg selvsagt på at det bare var en aldri så liten Seiko, men etter nærmere øyesyn ante hun ugler i mosen når hun kjente igjen Grand Seiko signaturen fra en tur til urmakeren på Storo. «Var ikke det her den drøye japaneren?»..


Heldigvis har jeg vært ute en vinternatt før, så det ble i lynets hastighet kontret med at jeg hadde tenkt mye på tepper i det siste, og at vi selvsagt burde kjøpe disse nye teppene hun hadde så lyst på (siden hun åpenbart har verdens beste smak på tepper). Så her slapp jeg vel det motsatte av billig unna, men klokkeboksen er heldigvis trygg :D
 
Tusen takk! Her ble jeg nesten umiddelbart forrådt av zaratsu poleringen da hun kom inn i rommet og lurte på hva i alle dager jeg hadde på hånden som lyste opp stuen (notat til meg selv: sett deg i skyggen neste gang). Prøvde meg selvsagt på at det bare var en aldri så liten Seiko, men etter nærmere øyesyn ante hun ugler i mosen når hun kjente igjen Grand Seiko signaturen fra en tur til urmakeren på Storo. «Var ikke det her den drøye japaneren?»..


Heldigvis har jeg vært ute en vinternatt før, så det ble i lynets hastighet kontret med at jeg hadde tenkt mye på tepper i det siste, og at vi selvsagt burde kjøpe disse nye teppene hun hadde så lyst på (siden hun åpenbart har verdens beste smak på tepper). Så her slapp jeg vel det motsatte av billig unna, men klokkeboksen er heldigvis trygg :D
haha, god løsning, men potensielt dyrt. Finnes dyre tepper og vet du, akkurat som dyre Seikoer:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Lemen
Hva er ekvivalenten til Exp1 hos GS?
Tenker da på enkelhet, størrelse og utseende, ikke historien bak.

-Det var et morsomt (i beste forstand!) spørsmål. Om du er ute etter den minimalistiske looken, så er det få (nåtidige) GS som kommer nær - det er datovindu og/eller gangreserveindikator på så og si alt.

Jeg tror nok den som kommer nærmest i enkelhet, størrelse og utseende er en kvartsmodell - SBGX293. 39mm, stål, sort skive uten for mye garnityr, komfortabel lenke, ingen dato.
sbgx293-b_720x.jpg

Litt større, men tro mot den enkle estetikken er SBGR301 - 42mm (men ser mindre ut, IMHO!), 9S61 4Hz auto, ingen dato her, heller.
SBGR301-700x700.jpg
Sistnevnte har forøvrig en bror (SBGR299) med hvit skive, ellers lik. Jeg har store problemer med å motstå fristelsen til å anskaffe en av dem... Sukk. Må bare bygge hus først, iflg. fruen.
 
  • Liker
Reaksjoner: mikabango og Preacher