Grand Seiko-tråden

@Chronodiver - "sterkeste lanseringer"...også til 110K? Dyrt. Jeg liker den, men sliter med lesbarheten på en fantastisk skive. Kontrast mellom visere og urskive er et must - uansett prisklasse.
 
Jeg er enig at man begynner å komme opp på et prisnivå hvor man kan begynne å være litt mere kritisk @Loevhagen. Når det er sagt vil jeg tørre å påstå at det er mer enn nok å ta tak i her som kan forsvare prisen. Skiven er udiskuterbart rå. Lekenheten mellom polerte og børstede flater på kassen er herlig og definitivt på et nivå som er ledende til prisen. Urverket likeså. Proporsjonene er riktige. Lenken er som nevnt også et stort steg i riktig retning, men spesielt låsen har fortsatt litt å gå på.

Når det kommer til lesbarhet vil jeg si at i mine øyne er den overraskende god med tanke på at alt går i ulike "gråtoner". Fungerer like bra i dagslys, som innendørs i litt mere dus belysning. Det er klart manglende lume gjør at det kommer til et punkt hvor det sier seg selv at det blir mer utfordrende. For meg har den betydelig bedre lesbarhet enn feks. Daytona og andre klokker som har rykte på seg for å ha litt utfordringer med dette. Jeg tror man bare må se den live i litt ulike lyssettinger. Den har en utrolig dybde i skive kombinert med en vanvittig finish og polish på visere som gjør at det fungerer veldig bra og at det blir kontraster nok til god lesbarhet. Selvfølgelig vil dette være individuelt.

@Chronodiver jeg er veldig enig med deg her. Jeg har måttet ha den som "bordklokke" ved siden av PC til tider fordi den har en helt vanvittig skive som man kan betrakte i evigheter. Det er klart konkurransen er stor i dette prisleiet. Det er mye spennende fra flere produsenter. SLGH005 har i mine øyne potensiale til å forsvare at GS hopper et hakk opp, også når det gjelder pris.
 
Redigert:
Snowflaken min har begynt å holde tiden dårligere. Den er snart tre år gammel.
Det er ikke snakk om store avvik i klokkesammenheng, men den har gått fra å ligge stabilt på +0.1s i døgnet til +0.3s. Så det er jo en økning på 200%.
Spent på om dette vil gå seg til av seg selv, eller om den allerede vil måtte inn på service.
97D4FC0C-9156-4F8D-9521-70D16F4A57E9.jpeg
 
Hei, jeg registrerte meg i ens ærend å finne ut hvordan jeg kan få tak i GS SBGV245, helst brukt men import kan også gå.
Har noen her en for salgs eller vet hvor jeg kan kjøpe fra?


Sistnevnte link er en proxyservice hvor du blant annet kan få opp annonser fra yahoo auctions. Bruk dhl express for forsendelse til Norge da vanlig post er kraftig forsinket om dagen.
 
Sistnevnte link er en proxyservice hvor du blant annet kan få opp annonser fra yahoo auctions. Bruk dhl express for forsendelse til Norge da vanlig post er kraftig forsinket om dagen.

Takk for tips, men der ser det ut til at de kun selger straps og ikke selve klokken. Jeg får følge med å se om noe dukker opp fremover.
 

Sistnevnte link er en proxyservice hvor du blant annet kan få opp annonser fra yahoo auctions. Bruk dhl express for forsendelse til Norge da vanlig post er kraftig forsinket om dagen.

Har du brukt Zenmarket? I så fall, fungerer det bra?
Og hvordan er det med japansk vat når jeg kjøper via Zenmarket? Ser at på auksjonene kommer det 10% lokal VAT i tilllegg. Siden de tror jeg er i Japan.
 
Har du brukt Zenmarket? I så fall, fungerer det bra?
Og hvordan er det med japansk vat når jeg kjøper via Zenmarket? Ser at på auksjonene kommer det 10% lokal VAT i tilllegg. Siden de tror jeg er i Japan.

Ja flere ganger, japansk vat må du bare ta på strak arm, det er minusen med å handle via proxy.

Alternativt må man finne auksjoner og butikker som ikke krever inn vat, som du nevner står dette spesifisert i hver auksjon.
Privatselgere krever som regel ikke inn, mens butikker gjør det.
 
White Birch var innmari fin og innmari dyr!
Vurderer å slanke samlinga og forandre en King Seiko 5626 og en GS SBGR053 til én GS - men vet ikke hvilken ennå. Digger 44GS-kassa på spring driven, da.
B21A0428-75D7-452C-95CB-8A0918EFFD25.jpeg

BD0B9A42-F0C7-4F51-98CD-39126B381632.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edvino
IMG_20210806_162301.jpg


Ikke min enda, men det vurderes etter et besøk i Seiko boutique Frankfurt. De hadde det meste av modeller fra GS og Seiko. De fører Credor i tillegg, men så ingen ligge fremme. Vel verdt besøket om man skulle være i nærheten.


Prislappene hadde rom for forhandling.
 
Da har jeg lest gjennom 44 sider med GS snacks, og lysten på en GS har ikke blitt noe mindre.

Hvor finner jeg det beste utvalget av GS i Norge?