Grand Seiko-tråden

Har folk sett den nye Seasons GMT-kolleksjonen? Dette ser ut som vinnere, spesielt vinter og vår. Prisingen er ikke så ille som man kan frykte i disse tider. Eneste jeg ikke liker er tykkelsen på 14mm.


Fra erfaring oppleves disse tynnere på håndleddet. En god del av oppgitt tykkelse kommer av det opphevede saffirkrystallet.
 
SBGE269_a.jpg


@Jørgen sin take:

 
U7TxvjH.jpg

Meg: endelig har GS lansert den perfekte klokka! Kanskje et par mm for stor med sine 40mm men det skal jeg klare å leve med! Hurra! Denne har jeg venta på lenge. Nei, hva står det i artikkelen her? Laget av platina? Akkurat ja. En halv million kroner ja. Ok.
 
Fantastisk klokke, så ekstremt japansk på alle måter. Detaljene på skiva er helt rå. Personlig like jeg ikke stål med hvit/lys skive av en eller annen grunn, men denne kunne jeg tålt..

Han sier i videoen at han synes lenka burde smalne inn, regner med han mener mot låsen. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig på en lenke som er såpass smal i utgangspunktet.
 
Etter å lenge ha vurdert en GS var det endelig min tur. Tusen takk til Christoffer og Andreas hos Urmaker Christensen, for en service og kjøpsopplevelse fra A til Å som ikke står tilbake for noe. Det er en sann glede å gjøre en handel med dere!

Planen var en SLGH003, men denne var litt for lillablå for min smak i dagslys. Den gjorde seg derimot i litt dus belysning. Valget falt derfor på SLGH005 etter å ha sett den "live". Jeg var redd den skulle være veldig kald og metallisk, og det er den til en viss grad. Det er derimot så mye liv og detaljer på denne klokken når man ser den i levende live, at det er vanskelig å gjøre noe annet enn å smile. Avhengig av lys fremstår den fra noe som ligner på hvit til mer lys metall og en meget pen gråtone.

Skiven og visere er fantastisk. Tykkelsen og finish på kasse er helt topp, med en herlig blanding av polerte og børstede flater. Urverket er rett og slett en fryd. Lenken fremstår også som noen hakk opp fra tidligere. På lenke har klokken litt vekt, men det gir den bare en pondus som matcher resten av kvalitetsfølelsen. Denne klokken har et hav av detaljer som foreløpig er en sann glede å utforske. Tror også denne skal kunne kle et godt utvalg av ulike reimer.

Har ikke fått tatt allverdens gode bilder av den enda, men legger ved et par.

IMG_3100.jpg
IMG_3093.jpg
 
Redigert:
Etter å lenge ha vurdert en GS var det endelig min tur. Tusen takk til Christoffer og Andreas hos Urmaker Christensen, for en service og kjøpsopplevelse fra A til Å som ikke står tilbake for noe. Det er en sann glede å gjøre en handel med dere!

Planen var en SLGH003, men denne var litt for lillablå for min smak i dagslys. Den gjorde seg derimot i litt dus belysning. Valget falt derfor på SLGH005 etter å ha sett den "live". Jeg var redd den skulle være veldig kald og metallisk, og det er den til en viss grad. Det er derimot så mye liv og detaljer på denne klokken når man ser den i levende live, at det er vanskelig å gjøre noe annet enn å smile. Avhengig av lys fremstår den fra noe som ligner på hvit til mer lys metall og en meget pen gråtone.

Skiven og visere er fantastisk. Tykkelsen og finish på kasse er helt topp, med en herlig blanding av polerte og børstede flater. Urverket er rett og slett en fryd. Lenken fremstår også som noen hakk opp fra tidligere. På lenke har klokken litt vekt, men det gir den bare en pondus som matcher resten av kvalitetsfølelsen. Denne klokken har et hav av detaljer som foreløpig er en sann glede å utforske. Tror også denne skal kunne kle et godt utvalg av ulike reimer.

Har ikke fått tatt allverdens gode bilder av den enda, men legger ved et par.

Vis vedlegg 237440Vis vedlegg 237441
Gratulerer med flott klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Wada
Gratulerer med flott GS. :)

Er lenken tapered? Ser faktisk slik ut på bildet, men noen få påstår den ikke er det.
Tusen takk for det :)

Lenken er 22/20 mm om jeg ikke tar helt feil. Selve låsen vil jeg gjette på er 19mm uten at jeg har noe skyvelær liggende akkurat her jeg sitter nå. Lenken er mange steg i riktig retning sammenlignet med tidligere. Det skal dog nevnes at den er relativt tung. Jeg må si jeg er imponert over kvaliteten. Den er på ingen måte på nivå med Rolex, men står ikke noe tilbake for andre konkurrerende merker. Det jeg savner er vel en skikkelig lås med mulighet for litt finjustering. Låsen er relativt enkel med nada justeringsmuligheter. Det er kun hele og halve ledd på lenken for justering.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Hvor skal man begynne egentlig? Fra første gang jeg så denne modellen sa det bare pang! Uansett hvordan man vrir og vender på dette uret så er det overveldende. Jeg pleier ikke å ha problemer med å uttale meg om ting men her blir man bare paff... På alle måter en av de sterkeste lanseringer på lenge, uavhengig av merke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Wada og Loevhagen