Grand Seiko-tråden

Kan være litt sporty også.

_1210693-2-jpg.1577949
 
Vis vedlegg 233837

En av de flotteste GSene til dags dato!

Flott review JH ;)
Så meg blind på skiva og trykte :love: tvert.
Leste så din review, og ble enda mer frelst.
Så kom prisen på 109K og jeg begynte og feige noe ut.
Og der så jeg (for meg) min dealbreaker:rolleyes:.......Timeviseren er litt stutt, den slutter liksom så brått!
Skal jeg legge 109K på bordet, må alle bokser tikke av. Det gjør det dessverre ikke her.
Så nære da gitt:unsure:
Eller kanskje jeg kan venne meg til den? Tanker?
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson og erib
Nå har de jo også gått for markører i samme form, så rent tematisk fungerer det jo...
Men er enig, foretrekker de vanlige skarpe viserne, (og tynnere markører)

Og prisen er da ikke så gal - den nye SBGZ005 koster jo tross alt 103000 USD, så denne er jo ti ganger så billig!!!
01-12-20214819.jpg
 
Nydelig! Men hvorfor skal de absolutt ha 80 HOURS på alle nye skiver?

Ha det på baksiden. Eller har det i spesifikasjonene til klokka i heftet som følger med.

Føler det blir litt som de billigste Casioklokkene der det står både SAPPHIRE CRYSTAL, 10 YEAR BATTERY og QUARTZ på skiva.
 
Nydelig! Men hvorfor skal de absolutt ha 80 HOURS på alle nye skiver?

Ha det på baksiden. Eller har det i spesifikasjonene til klokka i heftet som følger med.

Føler det blir litt som de billigste Casioklokkene der det står både SAPPHIRE CRYSTAL, 10 YEAR BATTERY og QUARTZ på skiva.

Enig med du!

GS leverer på veldig mye, men de mangler fortsatt noen knepp på de store når det gjelder finesse. Da tenker jeg ikke på kvalitet, men mer på elementer som historiefortelling, PR-materiale og også litt på design og også forvaltning av kolleksjonen. De går litt i Seikos feller med litt for mange nesten helt like referanser, litt for mange lanseringer og varianter osv osv.

Når klokken passerer 6 siffer med grei margin må også disse tingene sitte for at du skal lykkes. Da blir 80 HOURS litt som en malplassert reklameplakat i plast utenfor en luksusbutikk å regne.
 
Flott review JH ;)
Så meg blind på skiva og trykte :love: tvert.
Leste så din review, og ble enda mer frelst.
Så kom prisen på 109K og jeg begynte og feige noe ut.
Og der så jeg (for meg) min dealbreaker:rolleyes:.......Timeviseren er litt stutt, den slutter liksom så brått!
Skal jeg legge 109K på bordet, må alle bokser tikke av. Det gjør det dessverre ikke her.
Så nære da gitt:unsure:
Eller kanskje jeg kan venne meg til den? Tanker?
Jeg tenkte akkurat det samme om timeviseren! "Noen har bitt av tuppen!" :D Er rykende fersk GS-eier, med SBGA285, men enkelheten i viserne, før en ser virkelig etter, er noe av det mest sexy, synes jeg.