Grand Seiko-tråden

A5BBDAD4-C554-4E4B-9CE3-7BDE5D4AE9B7.jpeg
 
Flott artikkel, @Jon Henrik - bra dekning av GS i det siste.

Jeg har fulgt godt med på GS sin aggressive satsing i nyere tid, men det er uten tvil én ting som går igjen på absolutt alle internasjonale foraer. For hver lansering de senere årene - denne inkludert - så føler jeg det er en hærskare av klokkefans der ute som sitte klare med muspeikeren på kjøp-knappen om det dukker opp en dykker som i det hele tatt kan nærme seg 40mm. Nærmeste vi er pr i dag er 44, og den har begynt å få noen år på baken. De nyeste nå er 46+. Rett og slett ufattelig at de ikke tar grep her.

Jeg er usikker på hva slags dokumentasjon på gjennomsnittlig håndledd de sitter med i dykkeravdelingen på GS, men de skulle tatt seg en rundreise i verden med målbåndet sitt......

:(
 
Personlig kjenner jeg at interessen for nye modeller får veldig svak puls når det er såpass limiterte utgaver og stive priser. Men, det kommer kanskje noe annet i kjølvannet av de ekstravagante modellene etterhvert.
 
Ryktene sier at det kommer en GS 40mm diver. Det som kom idag er ikke alt, i tillegg kommer det angivelig flere modeller fra Seiko utover måneden. Er en kilde på wus som treffer rett hver gang, han oppdaterer i en tråd hver når det er noe på gang.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gooner87 og Kohe321
Det vel ingen som tror at de nye urverkene bare blir begrenset til disse jubileumsversjonene?

Slipper GS en ny hi-beat (GMT) med det nye verket? Garantert, og da, da er jeg på med en gang.
 
Disse to nye urverkene, som begge er ~15% slankere enn de foregående, er nyhetene fra GS som jeg er desidert mest gira over i dag.

Tykkelsen på klokkene deres har lenge vært en svakhet, og her gjør de et stort steg i riktig retning. Bare tenk: 15% av feks. 6mm er 0,9mm, altså en reduksjon på omtrent én millimeter. Dette kan være hele forskjellen mellom en klokke som akkurat blir litt for tykk, og en som er innenfor.

Tudor burde følge etter og sette sine urverk på en streng diett, de også. :)


9SA5_movement.jpg


9RA5_a.jpg


Og for en nydelig arkitektur og finish! :D
 
Redigert:
Den nye "Seasons"-linjen til Grand Seiko er så rå. Bare dumt at den kun er for salg i det amerikanske markedet. :(

Eneste problemet er at jeg ikke klarer å velge en favoritt. Kunne sikkert stått i butikken i flere timer og grublet frem og tilbake.

 
SBGA413 eller 415. IMHO. Disse kjøpes jo greit via import fra gråmarkdsforhandler, men det blir d-y-r-t med agens kurs.
 
Den nye "Seasons"-linjen til Grand Seiko er så rå. Bare dumt at den kun er for salg i det amerikanske markedet. :(

Eneste problemet er at jeg ikke klarer å velge en favoritt. Kunne sikkert stått i butikken i flere timer og grublet frem og tilbake.

GS har
Den nye "Seasons"-linjen til Grand Seiko er så rå. Bare dumt at den kun er for salg i det amerikanske markedet. :(

Eneste problemet er at jeg ikke klarer å velge en favoritt. Kunne sikkert stått i butikken i flere timer og grublet frem og tilbake.

Lekkert!!! Hvorfor er modellene kun forbeholdt det amerikanske markedet?
 
Lekkert!!! Hvorfor er modellene kun forbeholdt det amerikanske markedet?

Det må du nesten spørre Grand Seiko USA om. :D

Man kan jo enkelt bestille, men prisen blir som nevnt over nokså heftig i disse dager. Totalprisen blir ca. 80,000kr om man bestiller ny fra AD, som feks. Timelessluxurywatches: https://timelessluxwatches.com/product/grand-seiko-sbga413-spring/

SBGA413-Spring-1.jpg


Den ville kostet rundt 63,000kr om den var for salg i Norge. Men, man kan jo argumentere for at dette fremdeles er mye klokke for pengene selv om man betaler 80k, også. ;)
 
Redigert:
Det må du nesten spørre Grand Seiko USA om. :D

Man kan jo enkelt bestille, men prisen blir som nevnt over nokså heftig i disse dager. Totalprisen blir ca. 80,000kr om man bestiller ny fra AD, som feks. Timelessluxurywatches: https://timelessluxwatches.com/product/grand-seiko-sbga413-spring/

SBGA413-Spring-1.jpg


Den ville kostet rundt 63,000kr om den var for salg i Norge. Men, man kan jo argumentere for at dette fremdeles er mye klokke for pengene selv om man betaler 80k, også. ;)
Jeg hadde nok kjøpt den argumentasjonen, men spørs om kona gjør det... Felles konto og klokkeinteresse er en dårlig kombinasjon... Et klokkefond må bli løsningen. ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Kohe321