Grand Seiko-tråden

Hei,
Jeg har faktisk etterspurt en av de spring drive modellene i samme kolleksjon.
Fikk da beskjed om at urmaker Larsen på Storo at de ikke har mulighet til å ta inn disse. Mente de pratet med de som importerer Grand Seiko til norden om at dette ikke lot seg gjøre. Skader ikke å prøve igjen, men si ifra om du skulle ha mer hell!

+1
 
Dårlig bilde, og modell er ikke angitt i annonsen, men er ikke dette en SBGX329?

_20200111_173729.JPG

https://www.chrono24.no/seiko/pt--id13391187.htm
 
På offensiven :)

In March 2020, the first Grand Seiko Boutique in Europe will open its doors at 7, Place Vendôme in Paris. As befits this most prestigious of locations, it will be the largest Grand Seiko Boutique in the world and will give watch lovers an unparalleled opportunity to see the widest range outside Japan and to experience the world of Grand Seiko.

 
Hei! Vurderer en GS SBGA375. Er det noen som har erfaring med å bestille fra Chrono24? Ser det er en hel del å spare på å bestille fra forhandler i Japan (butikkny) kontra norsk AD. Ønsker i utgangspunktet å støtte opp om AD i Norge, men usikker på om de har noe å gå på ift. pris.
 
Hei! Vurderer en GS SBGA375. Er det noen som har erfaring med å bestille fra Chrono24? Ser det er en hel del å spare på å bestille fra forhandler i Japan (butikkny) kontra norsk AD. Ønsker i utgangspunktet å støtte opp om AD i Norge, men usikker på om de har noe å gå på ift. pris.
Jeg har kjøpt fire klokker via C24 uten problemer, en av dem var en brukt GS, men ikke fra Japan. De to andre GSene mine er kjøpt nye hos hhv norsk og japansk forhandler. Jeg kjøpte den ene fra Japan siden den ikke ble tatt inn til Norge (SBGV 245).
Når jeg har spurt, har jeg fått tilbud om noen prosent avslag hos norske forhandlere. For en SBGA375 tror jeg ikke du kommer så mye gunstigere ut totalt sett ved å bestille fra Japan.
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Tusen takk for tips. SBGH267 har en helt fantastisk skive. Hadde den på hånden et par ganger hos Urmaker Christensen. Det jeg lurer på angående SBGH269 er egentlig hvordan den ser ut i ulike typer lys. Det er en skive det er vanskelig å bli klok på ved å surfe på nett :)
Jeg prøvde den i Frankrike i høst, og skiven skifter virkelig med lyset, fra mørk burgunder til ildrød. Har ingen egne bilder, men hvis jeg husker rett, så gir denne videoen er nokså riktig inntrykk.
 
Jeg prøvde den i Frankrike i høst, og skiven skifter virkelig med lyset, fra mørk burgunder til ildrød. Har ingen egne bilder, men hvis jeg husker rett, så gir denne videoen er nokså riktig inntrykk.

Så gøy. Hadde vært artig å se den live. Virkelig en fascinerende skive!
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Gull på blått er vel i utgangspunktet litt harry? Og når man topper det med mini-kuker innfelt i mønsteret på skiva, så er det vel ikke helt optimalt. Men, som alltid, smak og behag!
 
Råstilig den! Kan selv ikke vente til jeg får inn min 4522-7010 tilbake fra service. 50 årig high beater som blir 51 i mars og fremdeles har samme glød som da den ble utgitt i 1969 (om ikke penere :))
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
grand-seiko-60-years-jan-2020-blk.jpg


Jubileumsfeiringen er i gang. Splitter nytt kvartskaliber er kanskje det mest interessante her.

Timeviser som kan stilles uten å stoppe klokken på det nye kvartsverket er et pluss; da får man endelig fullt utbytte av presisjonen, og skifte mellom sommer-/vintertid og ulike tidssoner blir enklere. Nå mangler bare evighetskalender, så slipper man å stille noe som helst, bortsett fra ved batteriskifte hvert tredje år.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og OddE