Grand Seiko-tråden

1008-PatekAquanaut1-420.jpg


Case closed :D
 
Aquanauten er stilig ja! Suveren på gummi, magisk på lenke (aldri sett bilder av den på lenke før idag)! :D
 
Må bare si jeg blir helt hypnotisert av den sekundviseren på den Grand Seikoen. Utrolig sexy!!!:p
 
Flotte greier

Ikke vanskelig å få øye på den sekundviseren. Snakk om å gli rundt!! Kjente det faktisk litt i magen da jeg så det :D
GS Grand Spring Dive er for stor for meg, men utseendemessig står den ikke tilbake for noe annet jeg har sett av den typen klokker.
Når det gjelder å kjøpe en GS i stedetfor en Rolex så tror jeg det blir litt som en Lada kontra en Volkswagen. Ladaen er "minst" like god som sistnevnte, men folk (det begynner å komme seg nå da) kjøper heller en Volkswagen pga frykt for annenhåndsverdi og image. Selv om det heter at Lada ettehvert har bra annenhåndsverdi. Sånn er det bare.
Seiko har en lang vei å gå før de blir godtatt på lik linje med Rolex og de andre store,om de noen gang blir det, tror nå jeg
Men det kan være en god ide å kjøpe klokken også. Kjøper du en GS vet du selv at du har en rådyr klokke, mens hvermansen ikke har clou om hva du har på armen. Sånt sett er det et greit kjøp for folk som ønsker topp kvalitet uten å virke "snobbete" på andre....
 
Når det gjelder å kjøpe en GS i stedetfor en Rolex så tror jeg det blir litt som en Lada kontra en Volkswagen. Ladaen er "minst" like god som sistnevnte, men folk (det begynner å komme seg nå da) kjøper heller en Volkswagen pga frykt for annenhåndsverdi og image. Selv om det heter at Lada ettehvert har bra annenhåndsverdi. Sånn er det bare.

Nå er jeg langtfra noen Volkswagen-fan, men jeg lurer på om du kanskje mener Skoda her, og ikke Lada...? ;)
 
Ikke vanskelig å få øye på den sekundviseren. Snakk om å gli rundt!! Kjente det faktisk litt i magen da jeg så det :D
GS Grand Spring Dive er for stor for meg, men utseendemessig står den ikke tilbake for noe annet jeg har sett av den typen klokker.
Når det gjelder å kjøpe en GS i stedetfor en Rolex så tror jeg det blir litt som en Lada kontra en Volkswagen. Ladaen er "minst" like god som sistnevnte, men folk (det begynner å komme seg nå da) kjøper heller en Volkswagen pga frykt for annenhåndsverdi og image. Selv om det heter at Lada ettehvert har bra annenhåndsverdi. Sånn er det bare.
Seiko har en lang vei å gå før de blir godtatt på lik linje med Rolex og de andre store,om de noen gang blir det, tror nå jeg
Men det kan være en god ide å kjøpe klokken også. Kjøper du en GS vet du selv at du har en rådyr klokke, mens hvermansen ikke har clou om hva du har på armen. Sånt sett er det et greit kjøp for folk som ønsker topp kvalitet uten å virke "snobbete" på andre....

Er mange Spring Drive klokker, så tror ikke alle vil være for store for deg. Sjekk ut denne feks:

[video=youtube;rjY4He103xg]http://www.youtube.com/watch?v=rjY4He103xg[/video]

Og du mener vel, som Bond sier, Skoda og ikke Lada? Og sammenligne Seiko med Lada er jo på grensen til latterlig :p
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Kohe321, jeg får ikke serr klippet på mobn. Gleder meg til å se det i morgen! Når d gjelder sammenligningen Lada og GS så var det ikke på grensen, men laaaangt over :eek: Hadde vært kult å eie en GS!!!! Er på utkikk fra nå.
 
Lekkert

Er mange Spring Drive klokker, så tror ikke alle vil være for store for deg. Sjekk ut denne feks:

[video=youtube;rjY4He103xg]http://www.youtube.com/watch?v=rjY4He103xg[/video]

Og du mener vel, som Bond sier, Skoda og ikke Lada? Og sammenligne Seiko med Lada er jo på grensen til latterlig :grin:

Den klokken skulle jeg gjerne hatt på armen. Stilig detalj med viseren som indikerer gangreserven.
Seiko må jo være inne på noe her vel? :p
Hvorfor skulle ikke japanerne kunne lage topp kvalitetsur når de er i toppen i verden både på MC og bil?
 
Au..... ja selvfølgelig:eek:


OT: Dette blir flisespikkeri, men delene (alt fra chassis til motor til seter og elektrisk) i en Skoda er tross alt i hovedsak de samme som i en VW, og igjen de samme i Audi. Mange av delene brukes også i Lamborghini. Derfor blir det å sammenligne dette med GS vs Sub som å vurdere hvilken som var best dersom Rolex lagde verket til GSene (og verkene til GO og VC)

On topic igjen. Jeg har enorm respekt for GS og for alle som kjøper en! Sier meg enig i det andre sier om at jeg ikke er sikker på om jeg hadde hatt baller til det! Jeg er også enig i at GS er noe man kan ha og trives med at svært få andre enn en selv noensinne vil kaste et andre blikk på. For noen uker siden satt jeg i avgangshallen på CDG og klarte ikke å skjønne hva slags kronograf fyren overfor meg hadde. Holdt på å gruble meg blå da han faktisk spurte meg om min klokke, og jeg kunne sette i gang å grave om hans. Var en GS chrono, ikke spring drive. Den var stor og solid. Kvalitetfølelsen var særdeles god og lyden av verket betryggende! Føltes vel så bra som annet jeg har prøvd fra omega!

Budskap: Kjør på førstemann som henter en hit til berget! Beskues gjerne! :)
 
Den klokken skulle jeg gjerne hatt på armen. Stilig detalj med viseren som indikerer gangreserven.
Seiko må jo være inne på noe her vel? :p
Hvorfor skulle ikke japanerne kunne lage topp kvalitetsur når de er i toppen i verden både på MC og bil?

Absolutt. Seiko er et stort og gammelt selskap som kan jobben sin ekstremt bra og har et utrolig stort utvalg av klokker. Fra billige "entry level" klokker som 007/009 helt opp til det mindre kjente sjiktet av Grand Seiko og Ananta, som er av sammenlignbar kvalitet som Rolex/Omega.

Det som imponerer meg mest er hvor høy kvalitet det er selv på de billige klokkene de lager. Min Sumo til rundt 5000kr har en opplevd kvalitet som en klokke som kunne kostet det dobbelte i mine øyne.

Leste et sted at Seiko også er det klokkemerket med mest patenter, rett forran Jaeger LeCoultre? Kan noen bekrefte dette?

Et par GS/Ananta filmer til som kan få det til å klø i lommeboka:

[video=youtube;rntgUiaheSw]http://www.youtube.com/watch?v=rntgUiaheSw[/video]

[video=youtube;49zxTyICB5c]http://www.youtube.com/watch?v=49zxTyICB5c&feature=related[/video]

[video=youtube;JjNE5rCl23Q]http://www.youtube.com/watch?v=JjNE5rCl23Q[/video]
 
Redigert:
[video=youtube;rntgUiaheSw]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rntgUiaheSw#![/video]

Jevlig kul den første videoen, med musikk!:eek: Ser klare relasjoner med henhold til filming, og lyssetting som man finner i bilreklamebransjen.
 
Du får jo nesten en entry level Panerai med helt udekorert ETA urverk til prisen av en en rimelig full inhouse Grand Seiko. Hvem velger vel da en GS? :eek:




lgseikok01.jpg
 
Ville nok valgt en GS over en Panerai selv. Folk har forskjellig smak - når du skriver "Hvem velger vel da en GS? :eek:" virker det som du mener det er galskap å ikke ville ta en GS over Panerai?

Vil tørre å påstå at GS har like god kvalitet som Panerai. Heldigvis har folk forskjellig smak, hadde vært ille om alle måtte like det samme. :p

Edit: Spøker du? Leste nettop denne tråden http://www.tidssonen.no/forum/showt...t-Unitas-verk-i-5000-klokke&p=96367#post96367
 
Redigert:
Trodde det fremgikk av teksten at det var fylt til randen av det vanskelige ordet ironi.

I fremtiden skal jeg bombe på med smilier. ;) :) :p :D