Grand Seiko-tråden

Enormt fin denne ja.

12 eksemplarer til Norge og Sverige ifølge TS artikkelen....
https://www.tidssonen.no/grand-seiko-hi-beat-36000-sbgh267/

Har vi sett noen av de i dagens? (Eg følger for lite med)

Nydelig klokke.
Har ikke sett noen her på TS enda, nei.

Eneste jeg har sett på et par av bildene som florerer, er at de smale timemarkørene mot den skiven har en tendens til å "forsvinne" i et gitt lys. (Som med de fleste andre GS er det heller ikke lume her.)

Eksempel:

16617033-1.1024.jpg
 
Nydelig klokke.
Har ikke sett noen her på TS enda, nei.

Eneste jeg har sett på et par av bildene som florerer, er at de smale timemarkørene mot den skiven har en tendens til å "forsvinne" i et gitt lys. (Som med de fleste andre GS er det heller ikke lume her.)

Eksempel:

16617033-1.1024.jpg
Hva koster den herligheten? Nydelig klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Denne på blå krokorem er 10 årets beste klokke. Foto av HOROBLUE på instagram

dmNC69z.jpg


Nydelig klokke.
Har ikke sett noen her på TS enda, nei.

Eneste jeg har sett på et par av bildene som florerer, er at de smale timemarkørene mot den skiven har en tendens til å "forsvinne" i et gitt lys. (Som med de fleste andre GS er det heller ikke lume her.)

Eksempel:

16617033-1.1024.jpg
 
Denne på blå krokorem er 10 årets beste klokke. Foto av HOROBLUE på instagram

dmNC69z.jpg

Den er helt fantastisk. Har allerede vært i snakk med Urmaker Jermstad.....men for tiden er jeg så ekstremt fornøyd med Snowflaken at den oppfyller alt av behov jeg har til en hverdagsklokke fra GS.
Jeg har nå hatt den i et halvt år og har virkelig brukt den til alt. Det være seg til sjøs, til fjells og sleggeaktivitet. Den går ca +0.2s pr dag.

Bevis på at jeg faktisk har brukt den mye? Den har ikke stoppet siden jeg kjøpte den ny for 6 mnd siden. Jeg eier ikke winder...... :)

Fotor_152847433530059.jpg
 
Tenker å kjøpe en Grand Seiko som ny hovedklokke. Tanken var i utgangspunktet å gå for klassikeren SBGR251 (eller 253), men en annen modell har i det siste kommet på radaren min. Det er SBGJ203 (eller 201) med high-beat og GMT. Begge to er drømmeklokker i mine øyne, og tilnærmet perfeksjon i klokkedesign. Så er spørsmålet om jeg skal "ta den helt ut" og spare opp til en av disse, eller nøye meg med den første jeg tenkte på.


Nivået på finishen som de oppnår med denne zaratsu-poleringen er virkelig helt ekstrem.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sommerled