Grand Seiko-tråden

Såpass fornøyd med denne at jeg kryssposter fra utpakkingstråden.
IMG_6250_2.jpg
 
Synes dette er en godbit. Titanlegering som er 50% hardere enn SS, vanntett til 200m, gmt, safirbezel, bling bling gulldetaljer.
Tror nok dette blir sk2018 (har gitt opp sommerkroppen, så godt vi har sommerklokken):p
20180616_092145.jpg
 
Synes dette er en godbit. Titanlegering som er 50% hardere enn SS, vanntett til 200m, gmt, safirbezel, bling bling gulldetaljer.
Tror nok dette blir sk2018 (har gitt opp sommerkroppen, så godt vi har sommerklokken):pVis vedlegg 97778
Kul sak. Gratulerer! Snusa litt på den selv,men var litt usikker på høyden. Hvordan føles den?
 
Synes dette er en godbit. Titanlegering som er 50% hardere enn SS, vanntett til 200m, gmt, safirbezel, bling bling gulldetaljer.
Tror nok dette blir sk2018 (har gitt opp sommerkroppen, så godt vi har sommerklokken):pVis vedlegg 97778
Virkelig en av modellene som satte Grand Seiko på kartet for meg. Var også en bargain brukt for noen år siden.
 
Virkelig en av modellene som satte Grand Seiko på kartet for meg. Var også en bargain brukt for noen år siden.
Ja, synes det var god pris på den nå også. Mye klokke for pengene!

Kul sak. Gratulerer! Snusa litt på den selv,men var litt usikker på høyden. Hvordan føles den?
Takk! Høyden føles helt fin, klokken bærer pent og er veldig lett og behagelig. Høyden er også balansert ift størrelsen på 43,5mm. Etter min mening iallefall:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
8978FE17-F7EF-4980-AA3A-1D8C688416E1.jpeg
Apropos titan - er det noen som vet om det benyttes samme titanlegering i alle GS?

Må innrømme at en av de lekreste GS i min bok er SBGX269 - kullsort skive med gull visere og markører er bare åh-så-utrolig-lekkert!



(Dette er en titanmodell.)
 
Vis vedlegg 97818 Apropos titan - er det noen som vet om det benyttes samme titanlegering i alle GS?

Må innrømme at en av de lekreste GS i min bok er SBGX269 - kullsort skive med gull visere og markører er bare åh-så-utrolig-lekkert!



(Dette er en titanmodell.)

Det tror jeg er vanskelig å svare på iom det er svært mange ulike modeller, mange kun for det japanske markedet. Men mye info om emnet her.
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE