Gerald Genta Gefica Safari

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.111
Sted
Fredrikstad
Noen ganger er det klokker som går helt i glemmeboken, til tross for at man liker dem utrolig godt. Leste nettopp en oversikt over den nye Bulgari Gerald Genta Gefica (som mange sikkert har fått med seg, er Gerald Genta brandet ikke lenger frittstående), og ble minnet om "originalen".

Gerald Genta Gefica Safari er etter min mening en utrolig flott klokke. Modellen er en modernisering av Gentas første Gefica, som var et ur som ble utviklet for å møte jaktkameratenes behov for en klokke som ikke reflekterte lys. Uret er derfor delvis av bronse, noe jeg syns er ekstra kult med tanke på fremtidig korrosjon etc. Selve urverket er heldigvis beskyttet i en egen innerkasse.

pic-watch1.jpg


Om dere ikke blir solgt av bildet ovenfor, anbefaler jeg allikevel å ta en kikk på bildene i linken nedenfor. Legg spesielt merke til korrosjonen som allerede har begynt å misfarge bronsen. Utrolig stilig :)
Link til Harry SK Tans photomontasje.

Prøvde selv en Gefica for noen år siden, men dessverre hadde butikken bare inne den hvite utgaven. Følgelig endte jeg opp med en Girard-Perregaux istedet :( Prisene i gråmarkedet er ikke så aller verst, så kanskje man etterhvert burde vurdere en Gefica ;)
 
Kjøp, kjøp, kjøp!

Jeg liker Gerald Genta svært godt og har samtidig en spesiell fascinasjon for jump hour. Hans design for andre merker, spesielt på 70-tallet, er fantastiske.

Denne Safari kan være overdesignet men likevel helt fantastisk da den har de spesielle fargene med tilhørende detaljer. Samtidig som det går an å avlese tiden! Mye finere enn den tilpassningen Bulgari nå har foretatt av modellen.

Hadde vært fint med en jump hour med kvalitet her på Tidssonen!
 
Gerald Genta

Har sett på noen klokker fra G.G. Alle jeg har sett har vært for dyre for meg å kjøpe selv om jeg gjerne ville hatt dem alle sammen. Spesiellt synes jeg Mickey Mouse varianten er noe av det råeste man kan oppdrive.. :D

Gerald Genta er klokke designernes store guru. Han har jo designet Royal Oak, Big Bang og de nyere Concord klokkene og tar jeg ikke feil så står han bak noen fra Patek også, mulig det er Aquanaut? Og en hel haug med andre modeller for så og si alle de prestisjetunge merkene har vel en eller flere i collektionen sin.

Mye kult derfra men det kan vel kanskje bli litt i det meste laget enkelte av de som går under navnet til G.G.

Den Gefica klokken der er noe av det bedre, den er rå..;)
 
Gerald Genta er klokke designernes store guru. Han har jo designet Royal Oak, Big Bang og de nyere Concord klokkene og tar jeg ikke feil så står han bak noen fra Patek også, mulig det er Aquanaut?

Såvidt jeg vet har han ikke designet Big Bang og Concord C1, men han har derimot designet bla. Bulgari Bulgari, Vacheron Constantin 222 (forløperen til Overseas), IWC Ingenieur, AP Royal Oak og PP Nautlius. :)
 
Gerald Genta

Såvidt jeg vet har han ikke designet Big Bang og Concord C1, men han har derimot designet bla. Bulgari Bulgari, Vacheron Constantin 222 (forløperen til Overseas), IWC Ingenieur, AP Royal Oak og PP Nautlius. :)

Jeg mener han står bak både Big Bang og et eller flere av Concord modellene. Uansett så har Gerald Genta designet en stor prosentandel av klokkene i det øvre skiktet, V.C. 222 er en av mine favoritter.:D
Det er ikke noen dårlig liste å ha designet de modellene du nevner. Det er mange, mange flere som har sitt design fra G.G

G.G. er top of the line.:cool:
 
Er det ikke litt diskusjon rundt om han designet VC 222 eller ei?