Gårsdagens klokke

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
5.101
Sted
Bærum
Hei

Ser at det ikke er nok aktivitet i "dagens klokke" tråden om dagen. Er det noe rart, spør jeg, med alt tjas og mas som man blir utsatt for i dagens hektiske samfunn? HA - DER HAR DU DET... "DAGENS" hektiske samfunn - Dagens! Det postes bilder over en lav sko, masse informasjon uteblir, rett og slett fordi DAGENS KLOKKE gjenspeiler DAGENS SAMFUNN...

Derfor folkens (dere trenger ikke å takke meg, ikke enda, selv om jeg selvfølgelig vil sette pris på noen lovord her og der i årene som kommer) gir jeg dere....................... GÅRSDAGENS KLOKKE. TADA!

Her kan man poste klokken man brukte hele går! Her har du i tillegg hatt en god natts søvn, slik at du kan klekke ut en fantasktisk følgetekst. Det er også mange som lurer på hvilken klokke andre brukte i går. Da er det frustrerende å bla seg tilbake i alle postene fra i dag i "dagens klokke"...... Heretter kan du bare klikke deg elegant inn i "Gårsdagens klokke" og på en enkel samt elegant måte finne ut av det.

Tenk på det folkens, her viser jeg dere et eksempel:

Dette ble postet av meg i går i dagens klokke:

Der... I det fjerne....... E6............. Turen går.................... Sørover........................ hjem.............Hjem......... HJEM:)

P3313510_zps1a2072cf.jpg


Uoversiktelig... Stottrete.... Jeg har ikke fått samlet meg ordentlig rett og slett.

Her kommer den første gårsdagens klokke derimot:


Jeg stod opp i går. Jeg visste at i dag skjer det. Det etterlengtede... Det store... Jeg skulle forlate mitt fengsel. Monsteret hadde fått herje fritt i fire - 4 - dager. Hun glefset etter meg der hun kunne. Hun forsøkte regelrett å kjøre meg ned. Hun var etter meg.... Etter meg... Jeg visste det.

Jeg kikket lengtrende ut av vinduet. Der, i det fjerne. Fluktruten! Jeg fikk øye på fluktruten! Selvfølgelig! E6. Genialt. Der, sammen med tusentalls millioner av andre bilister som skulle hjem fra påskefjellet samme dag... Jeg kunne rett og slett si at NOK ER NOK, pakke bilen, ta med unger og dragens yngel, eh kone, og bevege meg så raskt som mulig mot E6. Dere kjenner alle den fantastiske kunstneriske sangen om denne veien, tolket av DDE...? Jeg begynte forsiktig å nynne på sangen... Smake på ordene... "Han kjører E6... Den STRAKASTE vei..."

Jeg kikket ut av vinduet igjen... Løftet klokkearmen forsiktig... Snap! Der var andre hånden rask gitt! Et snapshot av øyeblikket ble foreviget... Øyeblikket jeg nå gir dere i GÅRSDAGENS KLOKKE

P3313510_zps1a2072cf.jpg


Elegant heh? :)

Så kjør på folkens, gjør denne tråden til sonens mest leste, kjør på med GÅRSDAGENS BILDER!!!
 
  • Liker
Reaksjoner: HPTR
Ser at det ikke er nok aktivitet i "dagens klokke" tråden om dagen.

. . . . . .

Da er det frustrerende å bla seg tilbake i alle postene fra i dag i "dagens klokke"......

Bortsett fra en liten logisk brist i beskrivelsen er jeg med på konseptet ;) Nå skal jeg ut og gjøre nøyaktig det samme som i går, så får vi se om det kommer en utførlig gjennomgang etter hvert (i en av trådene).
 
Så får vi se om jeg har forstått dette riktig da:confused:
Gårsdagens klokke:
IpiQAhI.jpg


Valget falt på Speedy, enkelt egentlig. Skulle jo kjøre rally hjem fra Trysil, med et depot-stop i Elverum hvor jeg startet tiden. På 161km brukte jeg 3 timer, 21 minutter og 2 sekunder. dvs 48km/t mot onsdagens 1 time, 52 minutter og 18 sekunder. dvs 86km/t. Brukte ca 4,5t på hjemfarten fra Trysil, 2 timer mer enn vanlig...
Sto og stampet i køen oppover til innsnevringen ved Vensvangen nord for Espa brukte vi 1 time, 9 minutter på 3,8km dvs 3,3km/t Så du kan trygt si at jeg HATER kø!!! Biler som bytter fil på måfå, luften av svidd kløtsj fra Mazdaen foran, og biler som ikke klarer å følge køen!!!

Godt å være hjemme fra fjellet, og sitte med wifi og spotify:) Vet ikke om jeg skal si at påsken var rolig, behagelig og avslappende, eller stressende, jævlig og slitsom:p
 
Er med på nostalgiske blikk i ryggespeilet.
Det var igår, det var åtte blå og Hardangervidda låg foran meg - som et blankt ark, klart for å skrives på med mine farvestifter til atomic-ski anno 2008. Smøringen ditto blå og kinden kontrasterende røde.
Jeg trosset vær og kulda i snaue 20 minutter før denne lyngtua fristet meg til å parkere pulk og kropp der.
I like mange minutter prøvde jeg meg på å dele denne (klokke-)gleden og legge inn bildet i Dagens-tråden, for å så forgjeves finne at mobildekkningen ikke tillot annet enn en sjelden tekstmelding eller nødanrop.
Gleden blir da total da trådstarter kom med denne idéen:

baeeE5Z.jpg
 
Bidrar med gårsdagens klokke(r) jeg også. Bildet er tatt på et velkjent serveringssted på Aker Brygge. Èn øl ble til mange og dermed fant dette bildet aldri veien til "dagens klokke".

20130331_162113.jpeg
 
Noch ein Schweden-fahrt.
Det var sol, det var tørrt, jeg hadde god tid.
Heimen - passkontor/politistasjon Strömstad - heim stod på dagens agenda.
Sneglekjørte ned og hjem, snittfart på 90km/h og det holdt med 13.5l efter-påske-priset diesel (0.55/mil i Zafiran)
Greit regnestykke dette - Svenska Ambassaden tar 1150 NOK for passfornyelse og Svenska passkontor 350 SEK.
Ergo 850 NOK minus 300,- i diesel pluss allt hva jeg måtte spare på harryhadeln redt inn på klokkekontoen.
Bunnlinja sa det var en god plan, må dog komplettere med folkeregisterutdrag som sier jeg har "Statsborgerskap: Svensk" det skal forhåpentlighvis kunne ombesørges :)

Bildet, som nå 00:05 alltså er gårsdagens er et ærlig forsøk på tunnel-lume-shot som av trafikksikkerhetsårsaker ikke ble live-postet. Om det så er trafikksikkert å ta bildet i det hele tatt lar jeg være usagt men implisitt tenkt OK.

oA9JDUY.jpg
 
Tatt mens jeg slapper av på lekeland med to små barn som går bananas i ballbingen :eek:
Speedmaster: 145 022 (-69st)


D84234F2-57CE-442E-A583-159AE601EC55-10145-000006F9409586E4.jpg
 
Etter en liten photoshoot i går.

IMG_1847_zps8f46b558.jpg


Endelig fått bytta batteri og juster keepern, så Certinan etter bestefatter kan brukes igjen! :D

IMG_1838_zps14c4be05.jpg
 
Ja, dette bilde ble tatt på vei hjem fra hyggelig GTG:)
Ungdommen vant etter en intens kamp i shuffleboard:)
Dette toppet en ellers strålende dag. God natt folkens...

KgFQThC.jpg
 
Riktig nok noen dager siden, men ikke sååååå lenge siden da!
Tok bildet før jeg slang meg på sykkelen, og tok meg sesongens første ordentlige tur.
Virkelig deilig å kjenne at kondisen er helt nedkjørt av ribbefett i årene og påskemarsipan. Dette må det gjøres noe med.:D

R2oGRKf.jpg